• Orcha

Varför köper du kopior?

camus skrev 2014-03-02 01:34:13 följande:
    Som vuxen bär man självklart armbandsdur. Två av mina vänner säger halvt på skämt att de aldrig skulle anställa någon utan klocka. Själv är jag inte fullt så rigid men allt annat lika anställer jag den med klocka i valet av två. Men det klart, en fjortonåring i onepice har kanske inte de bekymren.

En mekanisk klocka är, förutom att den är praktisk, en stilmarkör som håller i årtionden. Den kommer ticka på armen på ett barnbarn som kommer inse hur otroligt trevligt det är att ha ett patinerat ur i vitguld som morfar/farfar köpte för 50 år sedan. Min klocka kommer överleva varenda mobil du kommer ha. Dessutom är det billigare att bära t ex Rolex eller Jaeger le Coultre än att hålla sig med Samsungs senaste. Och jag vet vad jag väljer.
    Vilken bransch är dina vänner i?
    Vilken ålder är dina vänner i?
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Orcha
    camus skrev 2014-03-02 01:57:37 följande:
    Jag har flest vänner i bank, finans, IT, lärare och egna företagare

Vi är runt 40 plus minus 5 år
    Ok.
    Tack för svar.
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Orcha
    Kicki85 skrev 2014-03-02 01:54:38 följande:
    Älskar dina frågor och dina ifrågasättanden Orcha. Såna som du gör faktiskt världen lite bättre, kanske inte bara grundat på denna tråd utan mer allmänt hur du brukar argumentera. Puss på dig Hjärta
    Åh?

Tack Kicki. Det värmer mer än pellets och annat man eldar.
    Hjärta
    Jag är aldrig missunnsam utan vill veta hur saker hänger ihop bara.
    Ibland missförstås det men inte i den här tråden tror jag.
Svar på tråden Varför köper du kopior?