• Anonym (Mullig)

Mullig, var finns bra bikini?

Efter 2 graviditeter ser inte kroppen ut som den gjorde förr.
    Både bredare och hängigare. 

Vart hittar man bikini med bredare band, inga snören man knyter i sidorna.
    Och som gärna går upp till under naveln, över hänget.  =)

Även överdel i 80D.

Eller var  finns det snygga tankini?

Någon som har tips på någon bra nätbutik? 

• Svar på tråden Mullig, var finns bra bikini?
  • Sorbus
    Baby Firefly skrev 2014-02-28 22:03:40 följande:
    Jo jag vet, men oftast är modellerna ohyggligt tantiga med en massa draperingar och underliga mönster och ofta i balconette modell som får mig att se väldigt bred ut. 

Jag varierar mellan 75 F och H beroende på modell och märke. En annan sak som är riktigt tråkig är att ju högre upp i storlekarna man kommer ju svårare är det att hitta en bikini med lätt vaddering vilket krävs för att jag ska få en snygg form på behagen. 
    Tråkigt. Och lite konstigt, det måste ju rimligtvis finnas en hyfsat stor kundgrupp som är intresserade av större storlekar och som inte är tantiga (jag hör inte till dem, jag har en en rätt modest storlek, men tycker ändå det är ett helt projekt att hitta något som sitter bra, är skönt att röra sig i och som ser i alla fall hyfsat snyggt ut på...)
    Ha en vanlig behå med bikiniunderdel till? I alla fall en del behåar är ju väldigt snygga, och en del är i material som torkar snabbt.
  • Baby Firefly
    Sorbus skrev 2014-02-28 22:21:14 följande:
    Tråkigt. Och lite konstigt, det måste ju rimligtvis finnas en hyfsat stor kundgrupp som är intresserade av större storlekar och som inte är tantiga (jag hör inte till dem, jag har en en rätt modest storlek, men tycker ändå det är ett helt projekt att hitta något som sitter bra, är skönt att röra sig i och som ser i alla fall hyfsat snyggt ut på...)
    Ha en vanlig behå med bikiniunderdel till? I alla fall en del behåar är ju väldigt snygga, och en del är i material som torkar snabbt.
    Jag brukar använda bh istället den senaste tiden. Visst det fungerar bra och ser bra ut. Men Vanliga BHar verkar inte vara skapta för klor så de små gummitrådarna i tyget brukar brista efter några bad och då tappar hela bh:n formen. 

Ja jag tycker också att det borde vara en större marknad, men tyvärr så verkar tillverkarna tycka att man inte får ha större än en D kupa om man är under 65. 
  • Ernst Hugo

TS@ Var kommer osäkerheten ifrån tror du? Baby@ Men i lite böttre butiker får man köpa olika storlekar på över & underdel. Jag vet då jag köpt present så.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Baby Firefly
    Ernst Hugo skrev 2014-03-01 12:08:59 följande:
    TS@ Var kommer osäkerheten ifrån tror du? Baby@ Men i lite böttre butiker får man köpa olika storlekar på över & underdel. Jag vet då jag köpt present så.
    Jo tack jag vet. Men som sagt har jag inte hittat något vettigt än även om jag kollat bättre butiker. 
  • Ernst Hugo

Det borde vara enkelt ordnat hänger du med till Köpenhamn?

• omnipotent
    Snällspiken skrev 2014-02-28 21:18:18 följande:
    Vad är mammakropp..?
    Jag syftade på de förändringar som har med graviditeten att göra. För mig är det framför allt hängbuk... Sån där mage som gör att inga byxor sitter snyggt. Resten är okej.
  • mepetite

Kolla ett underklädesmärke som heter Freja! De billigare kedjorna riktar sig till flickor som är minst 175 cm och väger 45 kg sant har en kupstrl mellan b/c. Dessutom är kvaliteten skit! Inte ska ni strunta i badet. Ni är mänskliga och har säkert jättevackra kroppar!

• Anonym (Surprise)
    Ernst Hugo skrev 2014-02-28 21:15:53 följande:
    Pratade just med en vän om varför lite fina mulliga kvinnor inte oftare har bikini. Det är sjukt vackert och synd att rådande norm hindrar fler att ha bikini.

Oväntat att du skulle dyka upp i den här tråden
  • Ernst Hugo

Surprise@ Är oväntat det du söker så kanske inte FL är forumet för dig

• Svana

Hej, du kanske borde kolla in lite badkläder i lite retro-stil? Det är ofta väldigt klädsamt på kvinnor med fina former. Kan kolla in denna sida och eventuelt googla märkena och se om det finns flera typer och modeller i andra butiker i Sverige? www.mondokaos.dk/produkt-kategori/toej/badetoej/

• Mumsiga M

Jag har hittat bra bikini på twilfit då jag också har mage men även mycket byst, kan säga att jag är jättenöjd med den jag hittade där!

Annars så har jag även för mig att bonprix.se har väldigt mycket tankinis i sitt sortiment om det var mer det du var ute efter. Hoppas att du hittar något du gillar! Solig

• Gurkan

Oh, jag tror jag stannar till och läser! Just nu har jag bara baddräkt men hade gärna velat ha en fin bikini istället.

Svar på tråden Mullig, var finns bra bikini?