Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

folk som har kamphundar lösa i tätorter

kenneth56svedala skrev 2014-03-02 13:34:12 följande:
    vad kan man göra, i en statsdel i min stad e det mkt hyreshus,
    det är en väldigt fin stadsdel med fina grönområden.
    lånade en hund idag o gick på promenad igenom denna stadsdel,,
    det skyltas tydligt att det e koppeltvång som gäller, men ändå finns det folk som har sina kamphundar lösa .

det är inga vackra hundar utan kamphundar med extremt stora käkar och huvuden, som stirrar ut andra hundar,
    seriöst fick ja ta en omväg för idioten hade sin hund lös.

vad kan man göra om de e samma individer som alltid har hundarna lösa?
    ja ska väll kunna gå på vilka vägar som helst utan att riskera fysisk kontakt med kamphundar?
    hade de haft munkorg på den löse hunden hade jag inte klagat, men nu e jag arg.

sen vill ja även ta upp folk som inte plockar upp efter sina hundar.

vad kan jag som enskild individ göra?
    Vänta lite nu, du gnäller fast den/de lösa hundarna inte gjorde något alls? Förutom att som du skriver stirra dårå. De flesta hundar brukar ha som vana att ha öppna ögon.

Undrar dessutom vad de är för konstiga hundar du sett och ser dessa framför mig:

Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    kenneth56svedala skrev 2014-03-02 17:53:35 följande:

ja men kamphundar e läskiga när de stirrar, det räcker med att de hugger en enda gång för att man ska förlora armar o ansikte, sen om man e obeväpnad kan de i princip bita ihjäl en efter 2 minuter.
    kamphundar bör aldrig vara lösa där allmänheten vistas. ska folk envisas med det så e det bättre de flyttar till fjällen eller ut på landet,
    de e obehagliga mördarhundar, hur ska man kunna gå den vägen man vill om man har en egen hund med sig om de ska vara okopplade.
    Hahha har du provat bli biten? Jag har hittills inte förlorat en enda lem vid hundbett. Men de är klart jag har bara blivit biten av dvärgtax, dvärgschnauzer, golden retriver och schäfer. Men ingen av de där mördarhundarna du nämner har någonsin bitit mig och då umgås jag med en sån där farlig rottweiler varje dag och en hel del med de andra högst farliga hundarna du nämner, jo och min dotter umgås också med dom. Och vår farliga mördarhund sover ihop med vår kanin.
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    eveS skrev 2014-03-02 18:06:01 följande:
    Nämen du, din kanin lever farligt hör jag. ;D
    Japp on the edge!
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Nenne666 skrev 2014-03-02 18:09:54 följande:

Fy fan , jag har blivit biten av en kanin och med den erfarenheten lever hunden farligt ;). Jävlar va ont det gjorde-shit!
    Ja det känns jävlar i min låda. Nu biter han inte mig, men han bet min syrra i foten när han nyss flyttat hit så hon är skraj för honom hahaha. De ser ganska sköna ut när de ligger ihop och sover. 

Mördarkaninen och byrackan dårå
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Digestive skrev 2014-03-02 20:46:10 följande:
    Har familjens "nany dog" (helt onödigt att kalla hundar för "kamphundar" när de har avlats för utställning de senaste 50-åren på ett ungefär) lös ganska ofta för att det helt enkelt går att ha duktiga hundar lösa.
    Jag älskar benämningen nanny-dogs Hjärta
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Haskel skrev 2014-03-02 18:58:48 följande:
    Jag är villig att hjälpa dig med att få alla "kamphundsägare" att flytta ut på landsbygden.

Dock kommer det med en motprestation från din sida. Nämligen att du ser till att vargen flyttar till stan iställetSkrattande
    Nej nej jag vill ha vargen på landet!!!!! >Annars kommer jag aldrig få se någon i det vilda alls ju
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Haskel skrev 2014-03-02 21:34:49 följande:
    Finns vargen på stadens gator, torg och bostadsområden, kommer det bli betydligt lättare att se dem. Någon gång åker du säkert till stan och handlar. Du får passa på att titta dåFlört.
     Är ju aldrig i staden ju, bara i hålan jag bor i. Hatar kollektivtrafiken ju och har inget körkort ännu hahahah bra sätt att stranda sig själv på faktiskt och motion får man också
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Haskel skrev 2014-03-02 21:52:49 följande:
    Ja, för min del fick de gärna räcka med vargarna i djurparkerna.

Jag tänkte mest på våran Häckis som så gärna ville se dem i vilt tillståndFlört
    Jag gillar vilddjur helt enkelt! 
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Nenne666 skrev 2014-03-03 00:38:09 följande:

Men åh vad sött:)
    Kaninen brukar ligga raklång jämte hunden, han är rätt stor när han sträcker ut sig. De är mysiga ihop iaf. Skrattar varje gång folk säger att man inte kan ha vissa djur ihop, här bor kanin, hund och katt.
    Canis meus id comedit
Svar på tråden folk som har kamphundar lösa i tätorter