Inlägg från: realisten |Visa alla inlägg
  • realisten

folk som har kamphundar lösa i tätorter

kenneth56svedala skrev 2014-03-02 14:05:08 följande:
    jodå kamphundar e vist ras, staffe, amstaff , pitbull, amerikansk bulldiog, dessa hundar har överdrivna käkar och bitlust, dessa kan döda djur o människor, dessa kan anfalla o skada andra hundar pga människors rädsla signaler,

en borderkollie e inte avlad för att bita hårt och döda

Tycker du ska ta och läsa på lite hur aveln på dessa raser bedrivits dom senaste hundra åren innan du går på dessa myter. Det påstående du skriver om att dessa djur skulke flyga på och döda en människa som är rädd vet jag inte Heller vad du fått ifrån.

Men sen håller jag med dig om att det är respektlöst att inte hålla sina hundar kopplade dät kpppeltvång råder och att alla hundägare ska respektera att folk kan vara rädda. Men det gäller alla oavsett vilken ras man äger.
  • realisten
    kenneth56svedala skrev 2014-03-02 14:34:23 följande:
    kamphund e samlingsnamn för hundar med överdriven kamplust och bitgladhet, de brukar ha kraftiga breda käkar. oftast med så stort huvud som möjligt och som vägrar släppa bettet,

dessa hundar som går under kamphund gruppen har inte samma kroppspråk som hundar.

de har stenansikten och e extremt impulsiva, de varnar inte med o visa tänderna o skälla. de e tysta för att kunna hugga så fort som möjligt.

kamphundsraser existerar vist. likt spår och sök raser, jaktraser. osv osv.

mer o mer länder förbjuder dessa typer av kamplinjer.

Jag och i Danmark pratas det om att upphäva förbudet för att det inte haft den effekt som väntat. Fel människor korsar bara några andra raser istället och tvingar fram aggressivitet.

Och vadå inte samna kroppsspråk som andra hundar vad har du fått de ifrån?? Visa en källa på det tack!

Kamphund är ett begrepp ingen ras. Sen är det klar att alla hundar är avlade för olika ändamål. Men det handlar om att skadorna blir större när en resursstark hund biter och det finns många resursstarka raser som inte är en såkallad kamphund tillexempel rottweiler, schäfer, doberman.
  • realisten
    Idorf skrev 2014-03-03 01:54:17 följande:
    Men snälla du, de finns ju aggressiva taxar som bitar av barn halva myllet likväl som en av dina "kamphundar" gör det. Det handlar ju inte om kamphundar.

Precis och jag tror att det är tax och golden retriver oc labrador som leder bit statistiken om jag inte missminner mig?
Svar på tråden folk som har kamphundar lösa i tätorter