Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

Civ ing. + mellanchef, vad tjänar man?

Har sökt ett jobb som chef på ett teknikkonsultbolag. 
    Man ska vara chef för en grupp på ca 20 konsulter, civ ingenjörer.

Vad kan man kräva för lön om vi når dessa diskussioner?

• Svar på tråden Civ ing. + mellanchef, vad tjänar man?
  • Anonym (undrar)

Tack för svar...
    jag har ca 10 års erfarenhet..
    Vet att man kan kolla saco lönesök, men det är ändå intressant att höra om individuella erfarenheter av lön. :)

Någon mer som kan bidra? :)

• Anonym (undrar)

Tack för alla svar.

Jag jobbar i el och energi-branschen.

Tjänar idag 39.500 utan personalansvar.

Har även sökt en annan tjänst - ett vikariat för min egen chef som ska vara tjänstledig ett halvår.
    Räknar de då att man har kvar sin ordinarie lön eller får man isåfall extra under vik-tiden?

• Anonym (undrar)
    morningsun skrev 2014-03-06 21:35:31 följande:
    Räknar de med att du ska göra ditt vanliga jobb, eller chefens jobb när du vikarierar för chefen?

Jag tror att du kanske inte ska ha chefens lön, eftersom han/hon nog är mer erfaren i rollen, men om jag vore du skulle jag argumentera för att få en förhöjning under tiden du vikarierar. Om det blir permanent skulle jag ta en till diskussion om saken.
    Det verkar vara så att den som får vik:et ska göra sitt vanliga jobb på halvtid och chefens jobb på halvtid. (något mindre omfattning än vad han haft, då chefens chef själv går in och tar vissa uppgifter.
  • Anonym (undrar)
    morningsun skrev 2014-03-07 19:34:42 följande:
    PS: tänk också på att personalansvar kan vara fullkomligt, totalt och ytterligt vidrigt. Det finns många fler 5-årinagr där ute än du någonsin anar. Många av dem kan visa leg på att de är över 30 år gamla.
    Haha, ja det är därför jag egentligen tycker att det vore perfekt med ett vik. 
    För då kan man återgå till sitt ordinarie arbete sedan utan att känna sig degraderad.
Svar på tråden Civ ing. + mellanchef, vad tjänar man?