Inlägg från: izabelle32 |Visa alla inlägg
  • izabelle32

Hey Jude!

Men vilken fantastisk tråd!!!! Att jag aldrig sett den förut
    Jag är judinna och bosatt i Sthlm, 34 år, har mor och all släkt på den sidan bosatt i Tel Aviv. Vår förstfödda, efterlängtade son kom i maj 2004 och heter Aaaron, nu väntar vi på tvåan, ska komma i slutet av sommaren

Toppenrecept på färskost btw

• izabelle32
    KidA: Vilken förlossningsberättelese, härligt att läsa!

Vi väntar just nu på tvåan och det är en omtumlande tid. Min förra graviditet / förlossning var enkla och okomplicerade så jag hade hopats på det denna gång också, men dessvärre verkar det som om jag redan börjat få foglossning, ont - och dessutom har ett knä svullnat upp så jag haltar som en höna när jag går.  Kan ju inte vila som är BM´s order när man har en vild två-åring som vill "laja" med mamma efter dagis (han går bara halvtid). Går på vattenjympa 2/ggr i veckan och det är skönt och jag tror det hjälper lite mot det onda, men om jag har besvär redan nu (v.15 i morgon) hur ska det då bli längre fram???
    Elims: Tack för den upplyftande läsningen

Tack för det varma välkomnandet och Shabbat Shalom alla!
  • izabelle32

God måndagsmorgon alla!

KidA: tycker det låter som om du ska kontakta BVC eller VC. Min väninna hade mjölkstockning och det kan bli allvarligt om det inte behandlas, hopas det löser sig för dig.

Jo, en fråga. Är alla här ena hejjare på hebreiska? Jag är superkass, trots att jag varit i Irsael massa gången under längre perioder så har det aldrig blivit att jag lärt mig mer än några få ord. Trist!!! Försökte gå kurs på Judiska Centret en gång för en massa år sedan men kom inte överens med läraren, en amerikansk kille som skulle lära mig och en bunt gamla tanter hebreiska från engelsk-amerikanska, behöver jag säga att det var under all kritik!!!
    Jag behöver en tutor

Någon som är  bra på att lära ut och vill tjäna en slant?
    I Sthlm, hinner inte åka till Flen

Det skulle va så fantastiskt att kunna prata med alla släktingar, inte minst min mamma,
    på vårat EGET språk nästa gång i Israel Vi klarar oss givetvis bra på vår egen blandning av engelska - jiddish - skoltyska men det råder ju en hel del språkförbistring, need I say more???

Ha det

// Izabelle

• izabelle32

mayasmama: Fiiin mage Skrattande
    Min är redan stor för veckan men så blir det väl när man väntar nr 2 och
    inte är så lång Flört Jag tycker det är mysigt att det blev en riktig bebiskula på en gång denna graviditet, jag slapp gå runt och se ut som om jag gått upp några kilo och bara tappat formen, som folk trodde sist, hehehe....magbild finns i galleriet!

Izabelle, stolt mamma till Aaron snart 2 år & gravid i v.15
  • izabelle32
    Tack Monsa, Fajga & Mayasmama
    Alltid lika kul att få komplimang för både magen & tattoo.

Shabbat Shalom alla, vi ligger hemma med världens dunderförkylning så här blir det ett stilla fredagsfirande, i sängen
  • izabelle32

Någon som såg dokumentären om Leila Khaled igår på SVT? Kommentarer?

• izabelle32
    elims: Bra dokumetär, sevärd, men jag blev upprörd. Kan inte för mitt liv förstå hur man kan kalla sig "Frihetskämpe" och kapa plan med oskyldiga människor Hon ångrar ingenting, Leila Khaled, och menade på att det var synd att hennes barn inte fått kasta sten på Israeliska soldater, dom hade ju aldrig fått chansen, som hon uttryckte det, eftersom dom bor i Jordanien.
  • izabelle32
    Hej alla!
    Oj vilken aktivitet det är här inne, läser ikapp och skrattar

Såg att dom hade billiga resor till Israel nu i påsk, så sugen på att åka men vi väntar till nästa påsk, orkar inte resa med tjock gravid mage
    Hur mår ni förresten?
    Är fortfarande krasslig och är dessutom sjukskriven nu pga av sammandragningar och lågt lågt lågt blodtryck, lite långtråkigt måste jag medge....
  • izabelle32

Chaia: Han är på dagis så det går bra, jag hämtar honom runt halv-tre-tiden och sedan kommer min man hem vid 5-halv 6 så det funkar än så länge. Som tur är har mannen en hel del kompledigt och semester att plocka ut längre fram om det krisar. Men jag saknar att vara aktiv, får inte ens gå på vattenjympan som det är just nu

Svar på tråden Hey Jude!