Inlägg från: izabelle32 |Visa alla inlägg
  • izabelle32

Hey Jude!

Jag är född judinna och uppväxt  här i Stlm, jag har sällan märkt av att folk inte gillar judar. Nu är jag inte religiös med bär davidstrjärna i bland runt halsen och talar stolt om min bakgrund. De flesta frågar intresserat och odiskriminerande sätt om judar och Irsael.
    Mycket tråkig läsning i DN måste jag hålla med om!!!

• izabelle32
    Ellinorsmamma:  Tackar som frågar Mycket bättre! Var på extrakontroll hos BM i onsdags och hon klämde och kände på magen och hittade ett ligament på högersidan som var väldigt spänt, det kan tydligen krampa och då kännas som sammandragningar, det är helt ofarligt men gör ganska ont sa hon. Skönt! Lämnade prover som såg bra ut och fick lyssna på hjärtljuden. Dom låg på 158 slag/minuten, det var så underbart att höra

Desvärre har jag märkt av hur andra människor / kollegor m.fl pratar om Israel och Israeler. Jag vikarierade som bildchef på tidningen Arbetaren under två år till och från och där är de väldigt Palestina-vänliga och pratar mycket illasinnat om Israel i allmänhet. Tyvärr tycker jag dom många gånger fått allt om bakfoten och dom springer runt med sina palestina-sjalar utan att fatta varför. De förespråkar att Israel ovillkorligen ska lämna "tillbaka" Jerusalem och Haifa, ehhhh. Då har man inte läst på och kan inte sin historia. Båda städerna har befolkats av judar och araber som levt i samexistens i århundraden, Palestina/Israel har aldrig varit enbart palestinskt/arabiskt, men det verkar dom inte fatta.
  • izabelle32
    labilina:   Åh vad jag längtar till våren i Tel Aviv Låter så härligt!!!!
  • izabelle32
    ellinorsmamma:
    Arbetaren är syndikalisternas organ, så ja, det är vänster så det skriker om det.

Tror du det är en tjej Hoppas du har rätt!!!!!
  • izabelle32
    labilina: Shicksa, hade min mormor kallat dig, men med värma
  • izabelle32
    Shnicki:  Välkommen! Åh vad härligt det låter med er nya lägenhet, då kan ju ju promenera ner till stranden Längtar verkligen ditt när jag läser ditt inlägg!
  • izabelle32

Åh äntligen helg!!!! Shalom Shabbat!!!!!

• izabelle32
    kidA: Beklagar sorgen!

God morgon alla!
    Här har vi haft en riktigt lugn hemmahelg och alla har varit friska peppar, peppar
    I morgon ska vi på Ultraljud för att se nya bebisen i magen, spännande och lite nervöst. Hoppas ju givetvis att allt ska vara bra med bebisen, håll tummarna för oss!
    Izabelle stolt mamma till Aaron snart 2 år och gravid i v.18
  • izabelle32
    Elims & ellinorsmamma: TACK Nej dom tittar inte efter könet på detta ordinarei UL, men vi ska beställa tid för ett extra köns-UL i v.24. I morgon vill jag bara veta att allt är bra och bebis är frisk
  • izabelle32
    Var på UL idag, allt bra, fingrar & tår & hjärta & hjärna, finfint, skönt att bebis är frisk!!!
    Hade tyvärr inte min BM utan en annan som jag tycker var väldigt klantig Hon sa" Jag det ser ut som en tjej, eller nej det är nog  en kille"
    Utan att vi bett om att hon skulle kolla!!!

Vi har redan tid för köns-UL i maj då vi ska till Dr Olsen, Sibyllekliniken, som jobbar med att könsbetsämma på UL hela tiden. Ville INTE ha denna BM´s amatöråsikter om att det kanske är en flicka eller nej förresten kanske en pojke, grrrrr  Kände mig inte alls beredd på detta och  blev jätteleden efteråt.
  • izabelle32
    Tack Fajga & Chaia , skönt med lite uppmuntrande ord!
  • izabelle32

Tack Hattifnatt! idag känns det mycket bättre när jag fått lite distans till det hela. Sitter & jobbar med en broschyr som jag ska skicka till tryck pronto

Hur är det med er andra, att bra???

• izabelle32

Apropå namn så har vi idétorka om vi får en kille till, förslag mottges tacksamt

Stolt mama till Aaron snart 2 år, & gravid i v.19
  • izabelle32
    KidA: Älskar Gabriel, men tyvärr heter min Gudson Gabriel det så det är uteslutet.
    Smakar lite på dina andra förslag,  Tack!

Flera förslag??? Hjälp!!! Gärna något på A eller kort namn som passar med Aaron
  • izabelle32

Val i Israel idag, någon som har senaste uppdateringarna?

• izabelle32

Det låter som om ni haft full rulle Ellinors mamma
    Vi har varit på bröllop under helgen och hunnit med att äta god mat med släkt och vänner flera dagar i rad & en hel del godis Har säker gått upp 2 kg bara under helgen.

Btw är det någon som vet vart exakt i Tel Aviv det smällde nu senast? Oroar mig lite...

• izabelle32

Tack Elims! Nej tror inte någon närstående kan ha varit där men det är så jobbigt och man blir så ledsen varje gång det händer

Svar på tråden Hey Jude!