Ellinorsmamma: Tackar som frågar

Mycket bättre! Var på extrakontroll hos BM i onsdags och hon klämde och kände på magen och hittade ett ligament på högersidan som var väldigt spänt, det kan tydligen krampa och då kännas som sammandragningar, det är helt ofarligt men gör ganska ont sa hon. Skönt! Lämnade prover som såg bra ut och fick lyssna på hjärtljuden. Dom låg på 158 slag/minuten, det var så underbart att höra
Desvärre har jag märkt av hur andra människor / kollegor m.fl pratar om Israel och Israeler. Jag vikarierade som bildchef på tidningen Arbetaren under två år till och från och där är de väldigt Palestina-vänliga och pratar mycket illasinnat om Israel i allmänhet. Tyvärr tycker jag dom många gånger fått allt om bakfoten och dom springer runt med sina palestina-sjalar utan att fatta varför. De förespråkar att Israel ovillkorligen ska lämna "tillbaka" Jerusalem och Haifa, ehhhh. Då har man inte läst på och kan inte sin historia. Båda städerna har befolkats av judar och araber som levt i samexistens i århundraden, Palestina/Israel har aldrig varit enbart palestinskt/arabiskt, men det verkar dom inte fatta.