Hey Jude!
elims
det var hemskt trevligt faktiskt.
o ja.. inget kött på bordet förrutom det stekta lammbenet ![]()
elims
det var hemskt trevligt faktiskt.
o ja.. inget kött på bordet förrutom det stekta lammbenet ![]()
gjorde förresten ägg i saltvatten för första gången idag. riktigt smart ju. o gott. uppskattades. fick beröm av svärmor att jag gett hennes son ett riktigt hem. nu när vi har barn o är gifta o allt så var det att vi fixade pesachmiddagen som saknades bara tyckte hon. så nu var jag en fulländad fru till hennes son ![]()
jag var den perfekta frun idag o lagade all mat utom laxen (som jag iofs gjorde marinaden till) o matzebollarna. men resten fixade jag. svärmor var sååå impad. ![]()
elims
ja det viktigaste är ju ändå att impa på henne ![]()
elims
de VAR smarriga. marcins moster sa tom att det var de godaste hon nånsin hade ätit
är matzemjöl dyrt att köpa?
lät gott.
men jag måste ha tag i mjölet då. eller om man kan mala matze på ngt sätt o få ut mjöl? äähh kanske lät konstigt? har iaf 1 paket matze hemma nu. agnes ÄLSKADE det så hon lär ju typ äta upp det. min harotzet (?) gillade hon dock inte.. kräsna unge ![]()
elims
agnes?
hon tuggade faktiskt på en bit men la bort den sen igen
pepparoten var GRYMT god på gefilten fisch iaf ![]()
men vi skulle göra chrein till.. men varken på maxi eller willys här hade de färska rödbetor av ngn himla anledning... så det blev riven pepparot med lite vin o citron över..
ja här brukar de nog eg riva rödbetor o pepparot o blanda.
neh nu ska jag nog gå o sova. o hoppas att det blir liiite fint imorgon. har ju tagit upp utemöblerna o idag satt vi ute o drack kaffe. såååååå skönt. tänk om det kunde vara så fint nu i påsk. men de hade väl sagt att det skulle bli kallt o regn nu va?