Min dotter skär sig =(
Som tjej med självskadebeteende så tycker jag att du handlar förjävligt.
När en mår såpass dåligt att en medvetet väljer att skada sig själv så mår en inte bättre av att omyndighetsförklaras och kränkas genom att tvingas ha olåst dörr på toaletten och ständigt övervakas. Jag kan garantera dig att det enda som kommer att hända är att hon hittar nya sätt att skada sig själv på samt att hon börjar må sämre av att du behandlar henne såsom du gör.
Sen är det naivt att tro att du vet varför hon mår dåligt: ja du har dina misstankar men SLUTA bete dig som om du ÄR din dotter. Får sjuka obehagskänslor av att läsa dina poster för de skriker översitteri och jag minns så väl hur det var att ständigt förminskas till att vara "ett fall" i början av BUP, SOC och LVU-cirkusen. ALLA - såväl min familj som de professionella jag mötte - behandlade mig som ett fall snarare än en människa och jag skulle SÅ mycket behövt att åtminstone min familj erkände att jag var människa framför något annat.
Förstår att du inte vill något annat än att hon ska må bra och jag förstår din reaktion som mamma men snälla försök att bara vara där för henne och sluta skuldbelägga henne (ja det är det ju gör när du handlar såsom du gör, tyvärr). Hon behöver en mamma, inte ytterligare en kontrollerande myndighetsperson som inte innehar tillit mot henne.