• David87

Tips inför teoriprov?

Hej alla på Familjeliv!

Den 10 april ska jag ha uppskrivning för körkort B. Är redan nu hur nervös som helst kan jag tala om. Läser och läser i teoriboken och känner lite smått panik att jag inte ska få in allt som krävs innan jag skriver upp.

Har ni några tips på hur man ska tänka? Självklart är väl det individuellt hur man tänker och så, men finns det något allmänt tips som jag kan tänka på? Är rädd att inte få godkänt på provet..... Skäms

Har gjort några tester via olika körkortsprogram och ligger väl på ett resultat mellan 49-54 rätt.....

Tacksam för alla svar jag kan få!

//David

• Svar på tråden Tips inför teoriprov?
  • Skärin

Mitt tips för att klara statistikfrågorna är att alltid utgå från att du är boven i varje situation och att trafiklagen inte ger dig några rättigheter, bara skyldigheter gentemot andra. Samt art unga killar i grupp alltid är farligast i trafiken. :) När det gäller fordonsvikter, släp samt bromssträckor mm är det tyvärr plugga den hårda vägen som gäller. Glöm inte att utnyttja tiden, det är inte värt att vara först ut ur salen bara för att sen ha femton slarvfel!

• Homer3000
    Skärin skrev 2014-03-14 10:27:23 följande:
    Mitt tips för att klara statistikfrågorna är att alltid utgå från att du är boven i varje situation och att trafiklagen inte ger dig några rättigheter, bara skyldigheter gentemot andra. Samt art unga killar i grupp alltid är farligast i trafiken. :) När det gäller fordonsvikter, släp samt bromssträckor mm är det tyvärr plugga den hårda vägen som gäller. Glöm inte att utnyttja tiden, det är inte värt att vara först ut ur salen bara för att sen ha femton slarvfel!
    Fuck you jag hade 64/67 efter läst boken 10 ggr
  • Bambusa
    Homer3000 skrev 2014-03-14 10:19:57 följande:
    Det är bara läsa boken 10 gånger och du får 64/67 på första som mig

hoppas ja inte möter dig i trafiken då, då kan du vara farlig som läst på så dåligt och tyvär klarat dig.. 
  • traveler
    David87 skrev 2014-03-03 17:21:11 följande:
    Hej alla på Familjeliv!

Den 10 april ska jag ha uppskrivning för körkort B. Är redan nu hur nervös som helst kan jag tala om. Läser och läser i teoriboken och känner lite smått panik att jag inte ska få in allt som krävs innan jag skriver upp.

Har ni några tips på hur man ska tänka? Självklart är väl det individuellt hur man tänker och så, men finns det något allmänt tips som jag kan tänka på? Är rädd att inte få godkänt på provet..... Skäms

Har gjort några tester via olika körkortsprogram och ligger väl på ett resultat mellan 49-54 rätt.....

Tacksam för alla svar jag kan få!

//David
    Körkorts programmen på bilskolorna är oftast svårare än Teoriprovet hos transportstyrelsen. Det var iaf min uppfattning. Annars finns det väl egentligen inte så mycket att säga än att plugga ordentligt precis som man pluggar till en vanlig tenta eller dylikt. Det är viktigt att inte hoppa över något kapitel i boken bara för det kommer ju någon typ av fråga för varje kategori.
  • David87

Idag gjorde jag halkbanan och blev godkänd på den!!! Skrattande Ett moment mindre att tänka på. Flört

Ha en bra helg!!

• Bambusa

halkbanan var kul, gjorde den som gravid så ja fick inte sitta med när dom andra eleverna bromsa dock, men körskolelärarens och mitt egna.. hade velat lekt mer dock, var en extremt liten bana vi var på..

• David87

Teoriprovet godkänt!!!! Skrattande Känns helt underbart måste jag säga. Var väldigt nervös innan jag skulle skriva, men det gick vägen som sagt!!

Nu är det bara uppkörningen kvar och sen hoppas jag få mitt körkort inom kort....

• Bambusa
    David87 skrev 2014-04-10 20:20:55 följande:
    Teoriprovet godkänt!!!! Skrattande Känns helt underbart måste jag säga. Var väldigt nervös innan jag skulle skriva, men det gick vägen som sagt!!

Nu är det bara uppkörningen kvar och sen hoppas jag få mitt körkort inom kort....
    grattis!!!
  • David87

Den 15 april fick jag mitt körkort!!!! Skrattande

Så se upp på vägarna nu när jag susar förbi...... Tungan ute

Svar på tråden Tips inför teoriprov?