• Lucy Pevensie

    Få kritik på text

    Skriver lite mest för skojs skull, men håller nu på med vad som började som en skrivövning men nu är på väg att bli en lite längre berättelse. I skolan fick jag alltid positiv respons av mina lärare och fick alltid höra att jag borde fortsätta skriva. Det var ju dock många år sen så det hade varit roligt att få veta om det jag skriver fortfarande är något att ha. Drömmen vore ju såklart att någon gång ge ut en bok och det hade varit kul att veta om det finns en chans eller om texterna borde stanna i skrivbordslådan. Men finns det någon sådan tjänst, eller kanske någon kurs man kan gå? Jag har försökt googla och hittar inte något, men det kan ju hända att jag bara inte hittar rätt sökord.

  • Svar på tråden Få kritik på text
  • Bitchos

    Jag tror att orden du letar efter är "Litterär gestaltning". Det finns olika kurser för att utveckla sitt skrivande, bl a Göteborgs universitet har både kortare kurser och ett 2-årigt program, vissa komvux kan även anordna sådana kurser. Jag har gått en sådan kurs på Komvux och det gav mig jättemycket. Idag har jag skrivit klart en bok och håller på med bok nummer två. Dock ej publicerad men har inte testat att skicka in än. Lycka till!

  • Lucy Pevensie
    Bitchos skrev 2014-03-04 11:56:50 följande:
    Jag tror att orden du letar efter är "Litterär gestaltning". Det finns olika kurser för att utveckla sitt skrivande, bl a Göteborgs universitet har både kortare kurser och ett 2-årigt program, vissa komvux kan även anordna sådana kurser. Jag har gått en sådan kurs på Komvux och det gav mig jättemycket. Idag har jag skrivit klart en bok och håller på med bok nummer två. Dock ej publicerad men har inte testat att skicka in än. Lycka till!
    Tack för tipset! Det gav lite bättre resultat än; "få text bedömd" och "få kritik på text"... Lycka till med dina böcker, hoppas du vågar skicka in så småningom! :)
  • LillaPy

    Det finns ju lektörer/redaktörer/språkgranskare som gör sådant på frilansbasis om du vill få din text bedömd. Som jag till exempel! PMa om du är intresserad!

Svar på tråden Få kritik på text