Inlägg från: Hegeltegel |Visa alla inlägg
  • Hegeltegel

bolån hos sbab

Anonym (Hustankar) skrev 2014-04-24 16:14:07 följande:
    Kan fler banker erbjuda denna typ av lånmöjlighet?
    typ.. ALLA!
    Men glöm inte att du kan förhandla! enklast är om du är medlem i ett TCO-förbund, då får du en i dagsläget ränta på 2.15%! 
    www.seb.se/pow/wcp/index.asp%2Fpow%2Fwcp%2Ftemplates%2Fsebcollection.cfmc.asp%3Fduid%3DDUID_F7DD8AC97DAF4442C1257B13002ECD70%26xsl%3Dse%26sitekey%3Dseb.se%26t%3Dwelcome%26cmpid%3Dse_display_private_apply_loan_bolan_link_unionen_tco

Tror att LO-förbunden har ett likande avtal med SEB. med det i ryggen kan du säker få samma eller tom bättre av andra banker! (dock ej SBAB)
  • Hegeltegel

Men vänner! Vad gäller bostadslån så kan alla banker förhandlas ner till SEB ' s officiella nivå i och med att den är officiell! Vad gäller bensinkorten så är det lätt att skaffa en reserv med icakort, eller varsomhelst! Inga kostnader bara en reserv!

• Hegeltegel

www.seb.se/pow/wcp/index.asp%3Fduid%3DDUID_F7DD8AC97DAF4442C1257B13002ECD70%26xsl%3Dse%26sitekey%3Dseb.se%26t%3Dwelcome%26cmpid%3Dse_display_private_apply_loan_bolan_link_sjf_tco Visst är den officiell! Även om det inte skyltas om det! Min poäng är att ni kan ta med er detta till vilken bank som helst, och visa att SEB erbjuder detta, vad erbjuder ni? I mitt fall fick jag lite ytterligare rabatt på Handelsbanken. (2.1% på tremånaders i dagsläget) dessutom personlig och bra service angående mina andra bankärenden! Rabatten är alltså 0,56 det innebär en minskat kostnad på 1000kr/månad efter skattereduktion på mitt 3miljonerslån! Inte fy skam!

• Hegeltegel
    SolblommaSthlm skrev 2014-05-09 14:01:21 följande:
    Jag tycker dock att den är lite halvofficiell (vilket jag även delgett SEB min åsikt om) i o m att man måste söka fram den. Den går alltså ej att hitta i någon av menyerna på SEB. Det lustiga är också att den information du länkar till bara går att hitta om du ej är inloggad på SEB. "Tyvärr" är mitt lån "bara" på strax över miljonen och då är bankerna inte alls lika pigga på att förhandla. Min bostad är dessutom "bara" belånad till 48% och flera banker har faktiskt frågat mig om jag inte behöver låna mer till renovering så att mitt lån kommer över 1,5 miljoner då jag tydligen skulle kunna ytterligare ränterabatt. Jag renoverade dock hela lägenheten då jag flyttade in för 7 år sedan, inkl tunga poster som kök och badrum, så det känns inte speciellt aktuellt.

Jag förstår inte... Du har fått ett riktigt bra tips! Halvofficiell eller inte, vill ingen annan bank förhandla så gäller dealen på SEB oavsett storlek på lånet! Sen hade ju grappa ett skönt tipps, om nu det skulle hjälpa dig att få ner räntan! Men jag är ju lite äventyrlig så jag skulle nog öka lånet och investerat i något "säkert" papper som ger bättre avkastning än räntan... 😉😃
Svar på tråden bolån hos sbab