• Anonym (..)

Varför får jag inte prova voxra?

Om du är bipolär kanske din läkare är rädd att du ska gå in i en mani eller hypomani. Det står också i FASS att Voxra inte är ett det man ska prova i första hand, oklart varför.

Jag äter Voxra, är inte bipolär, och är avsevärt piggare på Voxra än på SSRI. Däremot har jag ingen sexlust fast om det är läkemedlet eller depressionens fel ska jag låta vara osagt.  

• Anonym (..)
    Anonym (sexlust ja tack) skrev 2014-03-04 19:28:22 följande:
    Jag vet inte om det beror på det. Läkaren sa bara att han inte gärna skriver ut det eftersom det är ett modepreparat. Så då skulle vi testa fluoxetin först och det har jag gjort nu i ett drygt halvår. Och sex, det konstaterade min man att vi hädanefter kommer att ha max 12 gånger per år. Nej, han tjatar inte utan vi har en krass dialog och jag har aldrig varit så ointresserad av sex tidigare. Någonsin. Inte när jag varit i ett odeprimerat tillstånd.
    Då tycker jag att du ska insistera på att antingen få prova Voxra eller åtminstone få en bättre motivering till varför inte. Att det är ett modepreparat gör ju inte automatsikt att det är dåligt just för dig. Eller byt läkare. 
  • Anonym (..)
    Anonym (KUL) skrev 2014-03-06 09:38:02 följande:

Kul att TS vill få voxra för att bli extra pigg o få sexlust.... aldrig tänkt att vi friska människor OXÅ skulle vilja ha det så ? Det är liksom helt normalt att vara utmattad o inte ha sexlust, iaf bland alla jag känner. Köp eget amfetamin på gatan o ta så mkt du bara orkar ? Lovar du blir pigg.

För den som har testat att ha låg sexlust pga stressigt liv respektive att ha noll sexlust pga läkemedel är det en jävla skillnad. Det senare gör att alla sexuella känslor försvinner. Man är helt oberörd av sensuella scener i tex filmer, där man annars kanske inte blivit kåt men åtminstone tyckt att det vore trevligt att vara med om själv.

När man sedan försöker ha sex, i hopp om att bli sugen under förspel så händer ingenting. Helt torr så ett samlag går inte att genomföra. Kroppen svarar inte. Huvudet svarar inte. Och det går inte att få orgasm även om man försöker själv med vibrator som funkat osvikligt tidigare.

Låg sexlust pga stressigt småbarnsliv har ju åtminstone en chans att bli bättre när barnen blir större eller om man kan få barnvakt och ha lite vuxentid.

För den som måste äta läkemedel hela livet blir det en hopplös situation. Ta medicinerna och vara frisk utan sexlust (samt oförmåga att få orgasm) resten av livet eller vara utan medicin och bli väldigt sjuk.
Svar på tråden Varför får jag inte prova voxra?