• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • CattiM
    jemo2014 skrev 2014-04-22 15:47:43 följande:
    ... och så är det en till i min närhet som är gravid "bara sådär"... Jahapp... Glad, men ändå ledsen och avundsjuk. Jobbigt det där, när jag läste hennes mejl gick det en kall kår i mig och så vill jag ju inte känna. Hon är såklart värd det!

Jag förstår precis hur du känner.
    Innan jag fick min son var det flera som blev gravida. Jag hade ett missfall bakom mig och så tog det sig liskom inte igen..... Det är en hemsk rädsla att ens tänka tanken att man kanske inte får barn. Hur ska jag orka vara glad för alla andra?
    Nu har jag ett barn så jag är inte rädd på det sättet den här gånge, samtidigt vet jag att det inte finns nån garanti att det funkar nu bara för att det fukade förra gången.
    Min närmaste vän, som jag träffade i föräldrargruppen för fyra år sen, ska ha sitt andra barn nu i veckan.
    Jag minns när hon sa att hon var garvid i september. Jag blev så glad och sen blev jag så ledsen.....
    Och skämdes för det. Hon har "tjatat" om hur det gick på första försöket med båda barnen och hur lätt det varit för henne. Känns så okänsligt när hon vet min situation. Kanske är det det som gjort mest ont, jag vet inte.
    Känts svårt att dela min resa de senaste månaderna med henne....det är som att jag skäms för att min kropp är "defetkt". Jag känner mig okvinnlig....

Stor kram till er alla som väntar och kämpar. Ge inte upp, mina prover visade att jag inte haft någon äl alls och de ville gå vidare med IVF nästan omgående för det fanns inte en chans att jag skulle bli gravid sa de....tre dagar senare plussade jag och 10 juni 2010 föddes min efterlängtade bebis.
  • jemo2014
    CattiM skrev 2014-04-23 09:00:44 följande:

Jag förstår precis hur du känner.
    Innan jag fick min son var det flera som blev gravida. Jag hade ett missfall bakom mig och så tog det sig liksom inte igen..... Det är en hemsk rädsla att ens tänka tanken att man kanske inte får barn. Hur ska jag orka vara glad för alla andra?

Ja, man vill ju inte vara bitter och de allra flesta människor "förtjänar" såklart att bli gravida. 

För min del har allt hänt så plötsligt, bara för ett par år sedan var det inte tal om barn i min umgängeskrets. Nu har jag tre personer i min absoluta närhet som är gravida + en som födde för en vecka sedan + en som har en ettåring. Och här kämpar jag på... med noll resultat. Vill också vara med i gemenskapen, känner mig så exkluderad. Och egentligen är jag glad för deras skulle, det är så kul att få var med och se deras magar växa och deras barn växa upp. Önskar bara att jag hade en liten kotte som också var med.

Du inger i alla fall lite hopp! Vi funderar på att prova ivf i höst om det inte tar sig... Jag har ju ingen egen ägglossning heller och Pergotime verkar ju inte funka... 

• CattiM
    jemo2014 skrev 2014-04-23 10:26:38 följande:

Ja, man vill ju inte vara bitter och de allra flesta människor "förtjänar" såklart att bli gravida. 

För min del har allt hänt så plötsligt, bara för ett par år sedan var det inte tal om barn i min umgängeskrets. Nu har jag tre personer i min absoluta närhet som är gravida + en som födde för en vecka sedan + en som har en ettåring. Och här kämpar jag på... med noll resultat. Vill också vara med i gemenskapen, känner mig så exkluderad. Och egentligen är jag glad för deras skulle, det är så kul att få var med och se deras magar växa och deras barn växa upp. Önskar bara att jag hade en liten kotte som också var med.

Du inger i alla fall lite hopp! Vi funderar på att prova ivf i höst om det inte tar sig... Jag har ju ingen egen ägglossning heller och Pergotime verkar ju inte funka... 

Jag förstår dig verkligen, livet kan kännas så orättvist.
    Hur många kurer har du kört? Trippelkur?
    Håller tummar och tår!
  • Gweny
    jemo2014 skrev 2014-04-23 10:26:38 följande:

uch det måste vara jättejobbigt att se alla runt om lyckas och ni kämpar på, men ingenting.
    Hoppas verkligen det får bli din tur att plusa snart, på ena eller andra sättet. Om ni kan tänka er IVF så ta kanske kontakt redan nu och hör lite med dem. För om ni vill prova det i höst, så bra att redan nu ställa er i kö isåfall, kan vara väntetid i flera landsting. Skulle ni sen lyckas innan, vore ju det underbart. 
  • Gweny

Eftersom jag ingen tid för ny provtagning fått eller hört från privata(skulle se över mina journaler och provsvar, för att se om jag redan nu kan börja med behandling). Jag har försökt ringa den privata, men inte kommit fram, så tog och mailade dem i morse.  Så för en stund sen så ringade jag ett samtal på 5 min, hör att det kommer ett sms. När jag sen kollar det, så är det meddelande om att den privata försökt ringa!!! Just då, det är väl så typiskt!! Jag väntade, men dem ringde inte upp igen. Efter en stund så kommer ett mail ifrån dem.

"Hej, journalerna har kommit och brev är på väg till er med post. Om det inte kommit innan helgen, så kommer det i början av nästa vecka"

öhh jaha?? Tack för den liksom, nu är jag ju så nyfiken och nervös vad det står i det. (våran post kommer tidigt, så kom inget idag)   Antingen är det ju att dem tycker vi kan börja behandlingen ändå, eller så anser dem att jag bör vänta tills nya provsvaren kommer.....  Men jag får i vilket fall gå nu spänt hela helgen och undra vad det står. Kunde dem inte ringt upp igen och bara sagt något kortfattat.....suck! 

• Gweny

Nu ska ni få höra...kommer sambon hem efter jobbet, så kommer han med ett kuvert...."detta kom igår, jag glömde av det" med mitt namn på...jag anar med en gång vad det är, river upp det!! Är från den privata!!! Hur kan han glömma något sånt, han fick sig en liten utskällning.

I vilket fall skrev läkaren att hon ansåg vi kan börja med behandlingen!!   så hon har skickat recept för pergotime till apoteket och bara att hämta ut och börja när min mens kommer. var även med en remiss om att jag ska lämna blodprov för kolla progesteron och se om jag haft ägglossning dag 21-23 i menscykeln. Nervöst det blev nu!

• Moasmostermia

Var på vul idag. En äggblåsor på12mm. Ska tillbaka på onsdag igen och kolla. Men känner mig hoppfull. :)

• CattiM
    Moasmostermia skrev 2014-04-28 10:13:50 följande:
    Var på vul idag. En äggblåsor på12mm. Ska tillbaka på onsdag igen och kolla. Men känner mig hoppfull. :)

Va roligt!
    På vilken dag är du i din cykel.
    Jag är på dag 15, men kommer inte få något vul.
    Hoppas iaf att jag har ägglossning, vi kör varje eller varannan dag och har gjort sen dag 10, då min gyn sa att äl kan komma tidigare med Pergotime.

Håller tummarna flr dig!
  • Gweny

Ni som har haft pergotime längre tid.... fick ni UL med en gång innan ÄL, eller blev det först vid dubbel/trippeldos som det började göras?

Min läkare vill inte göra det vid enkeldos, men om jag var väldigt orolig kunde hon göra det. På sjukhuset här i stan, gör dem det först vid trippeldos, känns ju lite väl vågat tycker jag.

• Moasmostermia

Jag är i cd 13 idag, kommer vara på 15 på onsdag när jag ska dit. Tackar, håller tummarna för dig med.

CattiM skrev 2014-04-28 12:39:26 följande:
    Va roligt! På vilken dag är du i din cykel. Jag är på dag 15, men kommer inte få något vul. Hoppas iaf att jag har ägglossning, vi kör varje eller varannan dag och har gjort sen dag 10, då min gyn sa att äl kan komma tidigare med Pergotime. Håller tummarna flr dig!

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.