• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • 28ochbarnlös

Jag fick min mens igår tyvärr. Men det positiva är att behandlingen iaf fall fungerade och satte igång äl, annars hade jag inte fått mens nu. Varför man inte blev gravid kan man ju undra. Men det är ju bara 25 % chans även när man prickar in rätt dag. Tror det blev för mycket stress runt det hela. Nya pergokuren börjar på torsdag.

• CattiM
    28ochbarnlös skrev 2014-05-05 15:22:17 följande:

Jag fick min mens igår tyvärr. Men det positiva är att behandlingen iaf fall fungerade och satte igång äl, annars hade jag inte fått mens nu. Varför man inte blev gravid kan man ju undra. Men det är ju bara 25 % chans även när man prickar in rätt dag. Tror det blev för mycket stress runt det hela. Nya pergokuren börjar på torsdag.

Va tråkigt att mensen kom. Men härligt att kuren fungerade! Jag känner också att det är lite väl mycket stress kring det hela. Det är jag som stressar upp det...vill så gärna.

Hade ni tidig eller sen ägglossning? Eller "normal" ?
  • Moasmostermia

Jag förstår hur du menar. Jag har bim nästa helg men om de nu inte skulle ta så är jag iallafall glad att de funkade med trippelkur.

28ochbarnlös skrev 2014-05-05 15:22:17 följande:

• CattiM
    Moasmostermia skrev 2014-05-05 17:21:53 följande:

Jag förstår hur du menar. Jag har bim nästa helg men om de nu inte skulle ta så är jag iallafall glad att de funkade med trippelkur.

Jag har också bim nästa helg.

Jag har dock inte blivit erbjuden vul så jag vet inte hur det gått. Åt dubbelkur för fem år sedan när vi försökte bli gravida och då blev jag gravid på första försöket.

Så jag hoppas på samma lycka nu men är inställd på flera försök.

Känner du av något.

Det enda jag märkt är att jag i lördags plötsligt ( över natten verkligen) fick massor med finnar, både stora hemska, röda och små vita. Brukar få någon enstaka finne vid mens men inte så här....
  • Moasmostermia

Aha. Ja jag fick ju ett vul förra veckan. Sedan så får jag vänta och se hur de går. Hoppas på ett plus.

CattiM skrev 2014-05-05 17:34:39 följande:
    Jag har också bim nästa helg. Jag har dock inte blivit erbjuden vul så jag vet inte hur det gått. Åt dubbelkur för fem år sedan när vi försökte bli gravida och då blev jag gravid på första försöket. Så jag hoppas på samma lycka nu men är inställd på flera försök. Känner du av något. Det enda jag märkt är att jag i lördags plötsligt ( över natten verkligen) fick massor med finnar, både stora hemska, röda och små vita. Brukar få någon enstaka finne vid mens men inte så här....

• 28ochbarnlös
    CattiM skrev 2014-05-05 15:57:01 följande:
    Va tråkigt att mensen kom. Men härligt att kuren fungerade! Jag känner också att det är lite väl mycket stress kring det hela. Det är jag som stressar upp det...vill så gärna.
    Hade ni tidig eller sen ägglossning? Eller "normal" ?
    Ja jag tror jag ska dricka lite vin nästa äl Drömmer och försöka pricka in just de två dagar det gäller, istället för sex varje dag under äl-veckan på pergotimeschemat. Det blev för mycket sexstress och till slut var det inte skönt. Jag tror inte det gör kroppen särskilt pigg på förökning Tungan uteNu vet jag ju ungefär vilken dag äl kommer.
    Jag fick positivt på äl-test cd 18 och troligtvis själva  äl på cd 19.
  • CattiM
    28ochbarnlös skrev 2014-05-05 21:28:37 följande:
    Ja jag tror jag ska dricka lite vin nästa äl Drömmer och försöka pricka in just de två dagar det gäller, istället för sex varje dag under äl-veckan på pergotimeschemat. Det blev för mycket sexstress och till slut var det inte skönt. Jag tror inte det gör kroppen särskilt pigg på förökning Tungan uteNu vet jag ju ungefär vilken dag äl kommer.
    Jag fick positivt på äl-test cd 18 och troligtvis själva  äl på cd 19.
    Jag skulle också testat med ältest men nåt blev knas med min monitor så det blev inte så.

Jag hade jättemycket älkänningar runt dag 17/18. Inte som mensvärk. Fick mensvärk nu ikväll, dag 22. Hoppas ingen mens kommer utan istället ett plus.

När har du BIM?
  • CattiM

Fick som mensvärk igårkväll. Fortsätter idag, är bara på dag 23 så det känns väldigt tidigt. Har ganska långa cykler annars....

Såg även en liten beige flytning nu när jag torkade mig (sorry för infon) om än jättelite. Usch kan mensen verkligen vara på gång redan?! Har inte bim förrän nästa lördag...

Hur mår ni andra?

• Gweny

Följer er andra med spänning och håller tummarna på att det blir fina plus frampå nu.

själv inväntar jag mensen och att få börja med pergotime.

• CattiM
    Gweny skrev 2014-05-06 09:36:02 följande:

Följer er andra med spänning och håller tummarna på att det blir fina plus frampå nu. smile1.gif

själv inväntar jag mensen och att få börja med pergotime.

Är det din första kur med Pergotime?
Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.