• deterob

I genomsnitt, hur ofta duschar/badar ditt barn?

Hur ofta duschar/badar era barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I genomsnitt, hur ofta duschar/badar ditt barn?
  • cosinus

9-åringen duschar 4-5 kvällar i veckan samt på gympan och badet på skolan.

7-åringen varje morgon samt efter idrottsaktiviteter och gympa/bad i skolan

5-åringen 3-4 ggr i veckan

3-åringen 1-2 ggr i veckan

• fluu

Nu mer(2 år) badar hon varje kväll. Under första halvåret högst en gång i veckan. Hon hatade att bada och skrek i panik varje gång...
    Sedan hon började äta mat var vi tvungna att duscha hela ungen och stolen efter varje måltid i nästan ett halvår innan bordsskicket infann sig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Emy88

Högst en gång i veckan, min dotter är snart sju månader.

• En blå giraff

Ett par gånger per vecka brukar det bli. Mer behövs inte tycker jag. De är 2,5 och 6 år. När de var i 1-årsåldern och kladdade väldigt med maten i håret så blev det bad nästan dagligen däremot.

• Bling1975

Vår dotter är knappt 2 år och en liten torris så hon får max bada 2 gånger i veckan om det inte skulle hända något som kräver ett bad. Fick hon välja så skulle hon bada 3 gånger om dagen.

• Ann-Louise

Badar min 3 och 4-åring en gång i veckan. Någon gång blir det en extra dusch om de tex råkat kissa ner sig eller något annat kladdigt hänt.

• scanmia

Ett bad med hårtvätt i veckan och så när de simmar vilket är en till fyra gånger i veckan beroende på vilket barn det är. På sommaren blir det dagliga bad för då är de ute mycket mer samt all kladdig solkräm. Och periodvis badas det som tidsfördriv mest hela tiden.

• deterob

Vad roligt med så många som svarat!

Jag har själv två barn, den store 4 år och den lille 10 månader.
    De badar/duschar mer eller mindre varje dag. Den lille för att han kladdar mycket med mat och den store för att han ständigt är i full gång och blir svettig på två sekunder.
    Både min man och jag jobbar/har jobbat med hästar och då blir det naturligt att man duschar varje dag och jag tror att det lätt blir så att barnen följer samma mönster som föräldrarna. 

Båda barnen älskar för övrigt vatten och badar gärna tillsammans och länge.
    Jag tycker att bara vi är noga med olja i vattnet och att vi smörjer in barnen efteråt så blir de inte så torra. Men sen finns det ju så klart de som är, som någon skrev "torrisar". Alla är vi ju olika.

Men som sagt, roligt med så många svar. :)

• Apopan

Min son har alltid hatat att bada, från och med att vi var på BB till och med nutid. En liten stund i balja om den är utomhus kan han dock gå med på, men inte utan protester. Duscha går an ibland numera när han är lite mer än 2år, men oftast ser han det som någon form av tortyr.

En ordentlig dusch blir det väl 2-4ggr i månaden. Vid varje bajsblöjebyte så tvättas dock hela kroppen i handfatet lite snabbt. Måste ju passa på medan det inte tokskriks ^^

Svar på tråden I genomsnitt, hur ofta duschar/badar ditt barn?