Hur många körlektioner tog ni?
Berätta gärna hur mycket/lite ni kört hemma innan.
Hur många körlektioner har ni fått ta och hur lång tid har det tagit (veckor, månader år) ? Hur mycket har det kostat er?
Berätta gärna hur mycket/lite ni kört hemma innan.
Hur många körlektioner har ni fått ta och hur lång tid har det tagit (veckor, månader år) ? Hur mycket har det kostat er?
15 lektioner + dubbellektion precis innan uppkörningen.
på två veckor. uppkörning en månad efter, klara på första.
1,5 år och 22 lektioner, kuggade första uppkörningen. Jag betalade med min lön på den tiden och det tog lång tid för man hade inte råd alla månader.
Jag började i slutet på Augusti och fick körkort 19 dec.
Jag körde i princip varje dag hemma med min sambo sedan tog jag 5 körlektioner med jämna mellanrum för att kolla vad jag behövde träna med på.
Jag började med (förutom handledarkursen på 750 kr) att köpa teoripaket som kostade 1500 kr. Där ingick alla böcker, cd-skriva samt koder så att jag kunde göra massor med tester och prov på Internet samt risk 1an.
Sedan var det dags för Risk 2an, eller halkbanan som man också säger. Den kostade 2200 kr.
Sedan kostade uppskrivning 750 kr och uppkörning 1300 kr (tror jag, har dåligt minne).
Jag var tvungen att hårdträna pga att jag fick ett jobb som kräver körkort, men naturligtvis så brukar man ta längre tid på sig! :)
Priser skiljer sig ganska mycket från ort till ort och jag bor i en mycket liten en, så beroende på vart du bor så kan det kosta betydligt mer!
Lycka till!
Tog körkort för 1,5 år sedan hade kört litr grann typ varanna helg till affär o tillbaka i 3 månader Tog 8dubbellektioner under tre månader 3 av dom tyckte läraren va bortkastade klarade uppkörning o teori på första försöket o med inskrivning teoriavgift betalade jag nog 14500
Körde ca 2 månader hemma, 5 lektioner (köpte ett paket, köp 10 lektioner få 1 lektion gratis) på en körskola som bad mig köpa MINST 20 lektioner till, då blev jag riktigt irriterad .. Gick till en annan körskola, bad om en provuppkörning .. Körde en provuppkörning och blev godkänd, berättade min situation. Vi bokade halkan, teoriprovet och uppkörningen. Jag klarade Allt på första.
Gick tillbaka till första körskolan, och krävde pengarna tillbaka för resterande lektioner. Först vägrade de betala tillbaka, sen hotade jag med att anmäla dom till det där Trafikverket som kollar upp körskolor, för denna körskola var endast ute att mjölka mig på pengar.
Jag köpte 3 lektioner på andra körskolan (i Örebro var det 2 månaders väntetid på uppkörning för att "hålla mig i trim', så jag köpte , och körde upp med dom. Så totalt blev det 9 lektioner och mitt körkort gick på drygt 9500kr inklus allt! :)
Jag fick mitt körkort på alla hjärtans dag (14 feb) 2011 :)
Jag är så nervös. Jag har aldrig kört i hela mitt liv, aldrig ens suttit bakom ratten och provat på.. Känns som att bara det här med att lära sig växla är jätte knepigt :)
Men förihelvete......
Är dagens föräldrar lika förslappade när det kommer till körutbildning som till skolan i stort (eller bor många unga hos en mor som tagit avstånd från barnets far, och dessutom aldrig kör bil?)
Själv piskade min mormor vett i mig som bilförare under 5 timmar och därefter gick uppkörningen som en fyllenatt, vaknade upp med kortet utan att veta hur det gick till.....
27 lektioner på 3 månader. Då tyckte jag nog också att jag kört rätt mycket innan, och jag fortsatte köra hemma medan jag tog lektioner också. Jag var uppenbarligen ingen naturbegåvning ...
Jag tog fem lektioner, varav den ena tillsammans med ex-maken som var min handledare. Förutom det körde vi i princip dagligen i nästan nio månader. Förutom de obligatoriska momenten kostade det alltså drygt 2000 kronor extra. Jag klarade teori och uppkörning på första försöket.
Hade inte kontakt med mina föräldrar från 16-20 år, så jag övningskörde inte med någon, därav den långa tiden för mig.
Tog ca. 18-20 körlektioner på körskola under 2,5-3 månader. Körde i princip ingenting privat, några fåtal gånger bara. Klarade teorin och uppkörningen på första försöket.
Jag tog nog sammanlagt 24 lektioner, två teoriprov, två halkkörningar och 4 uppkörningar fördelat på 9 år innan jag hade svänglappen i min hand.
Slutsummman hamnade på ca 24000:-.
Behöver jag säga annat att jag håller stenhårt i mitt körkort och är världens mest laglydiga bilförare, hehe. Vill inte under några som helst omständigheter att bli av med det!
40 lektioner
körde inget privat
Tog 5 lektioner + 1 lektion innan uppkörning. Körde hemma från jag var 17 år ganska regelbundet. Tog körkortet när jag var 19 år.