• Kevlarsjäl

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Min son har fått klänning för att jag vill att han skall få välja mellan alla sorters plagg, färger och former. Han har i sin garderob lite av varje, kläder i alla färger och former, och på morgonen så väljer han själv vad han skall ha på sig. Det kan bli helt tokiga kombinationer, men jag kommenterar aldrig kläderna som han väljer för att jag inte vill att han skall bli påverkad på något sätt, utan få skapa sig sin egna stil. Vet inte vad det är för fel med klänning på pojkar, det är ju bara en bit tyg, såvitt jag vet är inte snoppen i vägen när en pojke klär sig i klänning? Och nej, min sambo använder inte kjol eller klänning, däremot har han haft strumpbyxor till sina shorts.  Han använder mycket smycken till vardags och ibland även smink. Han tycker samma som jag angående klänning till pojkar. Inget fel med det.

• Kevlarsjäl

Och hade min sambo velat gå i kjol och tyckt att det var snyggt, så hade han gjort det. Han har valmöjligheten. Och vill att hans son skall få samma valmöjlighet. Jag går inte omkring i rosa kläder då jag inte gillar färgen bara för att mina barn gör det. Jag använder nästan bara svart och grått. Jag vill ändå ge mina barn alla möjligheter att skapa sig en egen stil.

Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .