• Anonym (Undrar)

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

• Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .
  • Oleanna

Min son har alla färger på kläder. Även min make har det.
    Jag bär blåa kläder och byxor. 

Färger har inget kön.

• MammasPojke13
    Anonym (Undrar) skrev 2014-03-06 11:22:27 följande:

Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

Varför kan inte en kille ha rosa? Min som hade en rosa skjorta i somras, nu är den tyvärr för liten, och min ex-sambo brukar också ha det. Lila har dem också båda två!
  • tessum

Tror inte att det är många som "klär sina pojkar i klänningar"

Det handlar väll mer om att barnet får klä sig i det han eller hon vill. Tycker pojken att klänning är fint så får han väll ha det.

Varför förlöjliga sina barns känslor och vad de gillar pga det kön de tillhör?

• Anonym (Greja)

Min son har haft klänning. Set var inga konstigheter med det.

• Anonym (trött mormor....)

Min dotter klär sin dotter i nästan bara "killkläder" och absolut inget rosa kommer över hemmets trösklar och om barnet skulle få något i rosa eldas det upp och vederbörande givare får reda på detta.
    Sonen får föralldel ha långbyxor men uppmanas att gärna ha/ välja kjol eller sarong - dock inte i rosa ÄVEN om han skulle vilja ha det.
    Jag anser att det inte är barnen som får välja utan det ska till varje pris vara "tvärtom" principen som ska gälla enligt föräldrarna.
    Jag som mormor har väldigt svårt att se logiken i deras resonemang men försöker rätta mig efter deras regler och ge flickan pojkleksaker och pojken flickleksaker och aldrig något i rosa.
    Pojken får saker i gult, orange och rött, flickan blått, grönt och brunt - men som sagt förstår inte logiken.........

• Rödtott
    Anonym (trött mormor....) skrev 2014-03-06 12:02:37 följande:
    Min dotter klär sin dotter i nästan bara "killkläder" och absolut inget rosa kommer över hemmets trösklar och om barnet skulle få något i rosa eldas det upp och vederbörande givare får reda på detta.

Sonen får föralldel ha långbyxor men uppmanas att gärna ha/ välja kjol eller sarong - dock inte i rosa ÄVEN om han skulle vilja ha det.

Jag anser att det inte är barnen som får välja utan det ska till varje pris vara "tvärtom" principen som ska gälla enligt föräldrarna.

Jag som mormor har väldigt svårt att se logiken i deras resonemang men försöker rätta mig efter deras regler och ge flickan pojkleksaker och pojken flickleksaker och aldrig något i rosa.

Pojken får saker i gult, orange och rött, flickan blått, grönt och brunt - men som sagt förstår inte logiken.........

Oj.. Förstår att du blir trött! Vi är också en genusmedveten familj men det finns ju olika sätt att göra detta på. Jag tror inte på förbud. Min dotter älskar rosa och hennes lillebror också (han ser ju upp till henne). Varför förbjuda det flickiga? Vi förbjuder inga leksaker utan försöker istället tänka på lekarnas innehåll: sätt barbie på en dinosaurie och låt henne ge sig ut på äventyr! Exempelvis..
  • Anonym (Greja)
    Anonym (trött mormor....) skrev 2014-03-06 12:02:37 följande:

Så som du beskriver det låter det ju väldigt dumt.
  • linnn89

Varför får inte tjejer vara tjejer o killar få vara killar... Sjukt vill egentligen inte äns diskutera för jag hatar denna diskussionen om att tjejer får inte vara tjejiga och killar samma sak... Löjligt, tjejer får inte leka med dockor vaddå bevisa för vem vad.... Blir såå arg på er tänker så..

• Anonym (Greja)
    linnn89 skrev 2014-03-06 12:15:03 följande:

Varför får inte tjejer vara tjejer o killar få vara killar... Sjukt vill egentligen inte äns diskutera för jag hatar denna diskussionen om att tjejer får inte vara tjejiga och killar samma sak... Löjligt, tjejer får inte leka med dockor vaddå bevisa för vem vad.... Blir såå arg på er tänker så..

På vilket vis blir en kille tjejig om han har klänning?
  • Kevlarsjäl

Min son har fått klänning för att jag vill att han skall få välja mellan alla sorters plagg, färger och former. Han har i sin garderob lite av varje, kläder i alla färger och former, och på morgonen så väljer han själv vad han skall ha på sig. Det kan bli helt tokiga kombinationer, men jag kommenterar aldrig kläderna som han väljer för att jag inte vill att han skall bli påverkad på något sätt, utan få skapa sig sin egna stil. Vet inte vad det är för fel med klänning på pojkar, det är ju bara en bit tyg, såvitt jag vet är inte snoppen i vägen när en pojke klär sig i klänning? Och nej, min sambo använder inte kjol eller klänning, däremot har han haft strumpbyxor till sina shorts.  Han använder mycket smycken till vardags och ibland även smink. Han tycker samma som jag angående klänning till pojkar. Inget fel med det.

Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .