Ni som klär era pojkar i klänningar .
Oleanna skrev 2014-03-08 09:13:26 följande:
Vilka avgör vilka det är som är avvikare..? JO flocken. Mode har ändrats i alla tider och det är flocken som bestämer vad som är ok så om man inte pekar ut de som nu vågar vara sog själva så kommer ingen reagera.Man kan lära sina barn att vara öppensinnade och toleranta istället för trångsynta.
Jag tror på gud, men jag är medveten om att min tro är en tro och ingen vetenskap som ska pådyvlas andra. Bekymret med feminister och "genusmedvetna" är att de tycks omedvetna om att deras tro och deras ideal är just en tro som inte är någon som helst absolut vetenskap som ska påtvingas omgivningen mot dennas vilja.
För när det gäller pojkar som leker med barbie och går runt i kläder eller flickor som har snickarbyxor och leker med lastbilar i sandlådan så kan man fråga sig varför man egentligen vill ha det så. Är det verkligen så farligt med könsroller och könsmallar och är dessa något som kommit från en ondskefull och osynlig makt? Kan det verkligen inte vara så att kulturella sedvänjor formats av vår biologi och, oavsett vilket, är det farligt med sådana sedvänjor när det handlar om kön och "genus"?
Men allt det där är en debatt som går högt upp i det blå över huvudet på de "genusmedvetna". Den intellektuella nivån på all debatt som har med feminism och "genus" att göra är ibland skrattretande låg. Det är en kacklande ankdamm där en uttråkad medelklass bestående av i synnerhet kvinnor med medioker bildning och begränsat intellekt håller till.