• PGA

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Det rör sig om korkade föräldrar som enbart fokuserar på sig själva.

• PGA
    Anonym (Semlan) skrev 2014-03-06 22:14:57 följande:

Du menar de som bestämmer att sönerna inte får ha "tjejiga" kläder? Jag håller med!
    Barnen klär sig normativt om de får välja själva precis som du klär dig normativt om du får välja.

Klä dig i burka och gå till jobbet så får du inblick i dess söners situation.
  • PGA
    sina skrev 2014-03-07 20:52:44 följande:
    Jag har ingen son, så jag kanske inte borde svara, men jag fattar verkligen inte argumentet om att de kan bli retade.

1. Lär ungarna att man inte retas istället.

2. Om ingen hade lärt barn att det är fånigt och löjligt med pojkar i klänning så hade inte barn retat ett annat för det.

3. Hur långt ska vi gå i vår anpassningsiver? Mitt barn blir retat på förskolan för att hon fortfarande sitter bakåtvänd i bilen. Ska jag vända henne, mot all vett och sans och sunt förnuft, eller ska barnen som retas lära sig att knipa käft?
    Människan är ett flockdjur vilket gör att avvikare diskrimineras. Du kan mildra diskriminering via uppfostran men den kommer alltid att finnas kvar. Den som inte förstår det är oerhört naiv.
  • PGA
    Oleanna skrev 2014-03-08 09:13:26 följande:
    Vilka avgör  vilka det är som är avvikare..? JO flocken. Mode har ändrats i alla tider och det är flocken som bestämer vad som är ok så om man inte pekar ut de som nu vågar vara sog själva så kommer ingen reagera.
    Man kan lära sina barn att vara öppensinnade och toleranta istället för trångsynta.
    Det är normen som avgör. Den som bär klänning blir diskriminerad för att män normalt sätt inte gör det. Således upphör inte diskrimineringen för att folk slutar peka finger. Diskrimineringen kommer att finnas kvar men kommer att ske mer subtilt.
  • PGA
    Oleanna skrev 2014-03-09 11:21:31 följande:
    Igen vem bestämer normen..jo folk som pekar finger åt det. Så om man slutar med det och lär sina barn att inte göra det så försvinner problemet.  Tolerans.
    Nej, det kommer inte försvinna. Grunden i normen är vad människor gör. 
Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .