Att min son (när han ville det, i tre/fyra-årsåldern) fick ha klänning betyder inte att han får bestämma allt. Långt ifrån. Att välja mellan jeans, mjukisbyxor och kjol är inte samma sak som att bara äta godis. Men han blev glad av klänning eller kjol, både för att han kände sig fin och för att han gillade fladdret när han sprang. Ge mig en enda vettig anledning till att jag skulle neka honom den glädjen? Det enda som hänt är att nåt barn frågat varför han hade klänning och då svarade jag bara att han ville det idag. Sen har vuxna tittat i smyg men det bekom honom inte.
Anonym (OlausPetri) skrev 2014-03-10 16:53:36 följande:
Man bör respektera barn, men att leva i någon slags demokrati där 5-åringen har lika stor bestämmanderätt som sin 35-åriga far/mor är bara larvigt. Barns hjärnor är inte fullt utvecklade och de är inte mogna att ta egna avgörande beslut i livet.
Hade barn fått bestämma så hade de flesta antagligen levt på godis utan att någonsin borsta tänderna, städa eller tvätta. Därför bestämmer jag åt mina pojkar att de inte får gå i klänningar (nu har jag aldrig behövt använda den här "makten" eftersom de tycker klänningar är för tjejer och inte önskar att få bära plagget).
Måste man uppfostra sitt barn till att vara en homosexuell muslimsk vegansk transa som heter Dallaz för att inte bli förföljd av "genusföräldrar" 2014?