Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Ni som klär era pojkar i klänningar .

vill min son ha en klänning så ska han bannemig få ha på sig en klänning. 

Ska man prata om ett högre plan så tycker jag såhär:
    Jag avskyr alla feminister som försöker sudda bort det faktum att det finns KÖN. Det finns MAN och KVINNA. "Hen" är skitsnack.

Men, vill en man klä sig FEMININT eller en kvinna klä sig MASKULINT så ser jag inget jävla problem med det. Har en nära vän som identifierar sig som man men gärna har klackar och läppstift. Inget fel med det.

• Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 05:20:27 följande:
    Ja, det finns man och kvinna. Få säger man hon och han.
    Vet man inte könet eller talar om en icke specificerad person säger man hen.
    Enligt dig. Det finns tyvärr folk som nekar sina barn sitt kön och vägrar "lära" eller berätta för barnen att det faktiskt är skillnader på man och kvinna. 
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 05:53:49 följande:
    Hur gör man när man "nekar sina barn sitt kön"?
    Menar inte att de påstår att pojken inte har en snopp. Menar att de försöker jämnställa kvinnor och män som om det inte finns några skillnader på oss.

Alla dessa genusförskolor till exempel.
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 06:26:39 följande:
    Enda exemplet jag kan komma på som inte gör skillnad på män och kvinnor är väl typ om de säger att pappor kan föda barn, och det är ju fel.
    Om man observerar skolbarn under 10 på en skolgård så visar det sig oftast att flickor leker på mindre ytor, i mindre grupper och mera stillsamt. Medans pojkarna hellre rör sig på större ytor, högljutt och i fyra eller fler. Finns många exempel men detta är bara basic beteendevetenskap. Detta vill genusförskolor jättegärna motverka, trots att detta hör till våran mänskliga natur. Jag ser absolut inte några problem med att tjejerna joinar killarna och springer runt, så missförstå mig inte. Jag tycker bara att det är fel att man matar in att det ska vara på ett visst sätt. Barnen borde få välja själva, och oftast väljer man att umgås med folk som är lika en själv. :)

Du kan läsa mer om sånt här om du bara googlar runt (: 
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 06:45:19 följande:
    Så när man nekar barnen sitt kön, så betyder det alltså att man inte talar om för dem att killar borde leka si och tjejer så?
    Förstår inte?

Tycker bara att man inte ska ignorera våra fysiska och psykiska skillnader.
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 07:28:00 följande:

det har ingen sagt heller. du sa att det är fel att förneka barnen sitt kön. jag undrar hur man gör det.
    Genom att ignorera att män och kvinnor har psykiska och fysiska skillnader, och mata in att barn ska beté sig sådär "jämnställt" som allt måste vara, redan svarat på din fråga.
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 07:31:35 följande:

men HUR? du måste förklara. är det så att man förnekar barnet sitt kön genom att ignorera skillnader? och det gäller alltså dagisbarn?
    Ska förklara så enkelt som möjligt nu så att du äntligen förstår.

Du har en grupp barn.
    Barnen leker olika.
    Du märker att killarna oftast leker på ett sett, medans tjejerna på ett annat.
    DU som VUXEN tycker att det är hemskt fel att pojkar och flickor beter sig olika.
    Du vill ändra det.
    Du tillåter det inte, pojkar och flickor ska bete sig jämnställt och måste umgås med varandra istället för att kanske upptäcka sin identitet själv, när de inte är under FEM.

Förstår du nu???
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 07:40:23 följande:

vem fan tycker att det är hemskt fel? du har ju bara världens största bakfot. det du beskriver förekommer bara i förvirrade människors verklighetsfrämmande världsbild.
    herregud! Kan du inte bara göra lite research själv? Börja med att googla på jämnställd förskola, eller genusförskola eller vad fan som helst istället för att anta att jag har vanföreställningar. Öppna ögonen, för i helvete.
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 07:43:47 följande:

det heter jämställd.
    och ingen tycker att det är fel att barn leker olika. du har missuppfattat precis allting.
    Åh herregud, ursäkta mig, jag skrev fel med en bokstav. 
    Öppna ögonen säger jag bara.
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 07:50:58 följande:

nej, du använde konsekvent ett felaktigt begrepp.
    om du vill kan du leta efter en förskola som tvingar alla pojkar att spela fotboll och alla flickor att bygga pärlplattor, och som lär ut till barnen om könshormoner och deras funktion och påverkan av kroppen. eller hur du nu vill ha det.
    eller så kan du välja en förskola som tar hand om barnen, ser dem som individer före kön och erbjuder flera roliga saker för barn att göra.
    Har du ens läst vad jag skrivit? Jag orkar inte med dig.
  • Anonym (mamma)
    Gurkan skrev 2014-03-10 08:04:43 följande:

"Många genusfundamentalister säger nu att om vi bara försöker skapa könsneutrala barn genom att behandla pojkar och flickor exakt lika så löser vi problemet. Vi ska ge dem könsneutrala namn och leksaker, börja använda ordet ”hen”, förbjuda flickor från att klä sig i rosa och välja genuscertifierade förskolor. Förskollärarna ska agera könspoliser, slänga ut dockvrån och avstyra alla typiska kill- och tjejlekar" det här är vad psykologen utgår ifrån i sin debattartikel. Och det är knappast det som är det vanligaste. Genus handlar inte om att förbjuda det handlar om att ge barn alla möjligheter och inte begränsa dem efter kön. Klart att dockorna ska finns kvar men den ska vara tillgänglig för både pojke och flickor och pojkr som aldrig någonsin fått prova på att leka i en dockorna kan mycket väl behöva lite extra uppmuntran. Det är inget fel på typiska flick- eller pojklekr så länge all oavsett kön är välkomna att delta. Hen är fortfarande inte till för att ersätta han och hon utan ett komplement vid de tillfällen man inte vet könet eller könet inte är viktigt att benämna.
    Sa inte att alla genusförskolor är sådär. Det jag menar är att jag inte gillar att det finns såna förskolor som neutraliserar allt (ex denna: www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article16139583.ab) Att sätta individen framför könet är jag för, men detta är over the top.
Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .