• Dixie

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Anonym (Undrar) skrev 2014-03-06 11:22:27 följande:
    Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m. går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

Min man bestämmer sina egna kläder, precis som min son också bestämmer sina kläder - båda har rosa, lila, blå, gula kläder.... TS - menar du att man löjliggörande sina barn när man låter dem välja själv??
  • Dixie
    linnn89 skrev 2014-03-06 12:15:03 följande:
    Varför får inte tjejer vara tjejer o killar få vara killar... Sjukt vill egentligen inte äns diskutera för jag hatar denna diskussionen om att tjejer får inte vara tjejiga och killar samma sak... Löjligt, tjejer får inte leka med dockor vaddå bevisa för vem vad.... Blir såå arg på er tänker så..

Varför får inte varje barn istället bestämma själv vad de vill leka med?? Klar tjejer får leka med dockor, men det ska väl även killar få göra om de vill? Det är ingen som säger att tjejer inte får vara tjejiga - var har du fått det ifrån?
  • Dixie
    Anonym (snart påsklov) skrev 2014-03-06 20:37:37 följande:
    Denna diskussion är så fånig, den dyker upp lite då och då här på FL. Varför utsätta sina söner för risk för förnedring i skolan genom att sätta på/ tillåta sonen ta på en klänning eller kjol? Ska han ha klackskor och rosa läppstift också? Glittrigt hårspänne? Är kul som påskkärring eller vid maskerad... annars? Not

Det fjantiga är väl att man inte låter ens barn få bestämma vad de vill ha på sig själv?! Varför skulle ett glittrigt hårspänne vara fel på ett barn som vill ha det?? Det är ju föräldrarna som ger barnen dessa åsikter att det på något sätt skulle vara fel att pojkar har tex rosa kläder - är det inte bättre om föräldrar kunde lära sina barn att man aldrig retas?
  • Dixie
    Tjoohoo skrev 2014-03-08 11:52:12 följande:
    Skulle ALDRIG ge mina söner nåt tjejplagg.  Tycker det är så otroligt dumt med sånt tänk.

Du tycker alltså det är otroligt dumt att dina barn får bestämma själv vad de vill ha på sig??
  • Dixie
    Anonym (undra sa flundra) skrev 2014-03-10 17:00:18 följande:
    Tycker faktiskt det är förfärligt att leka "vetenskapligt test" med sina barn som labbråttor. Tycker synd om de små små pojkarna som kanske ser upp till storasyster som luras att ta på en lilaglittrig klänning till dagis.

Är det lika hemsk om en flicka har en spindelmannentröja, eller det är bara pojkar som inte ska få välja?!
  • Dixie
    Anonym (oj) skrev 2014-03-11 00:56:48 följande:
    Ska bli roligt att se de pojkarna med hen-uppfostran när de är vuxna och glider runt på stan med tre dagars skäggstubb iförd rosa klänning.

Ja, och ännu värre - tänk om kvinnor med långt hår kommer i långbyxor!!!
  • Dixie
    Right here skrev 2014-03-11 11:08:13 följande:
    Alltså det här är så löjligt. Ser vi killar och män idag, i vår kultur som går runt i rosa kjol? med glitter i håret? när dom handlar mat eller går runt på stan.

ser du många kvinnor som går omkring i hello Kitty tröjor och tyllkjol??
Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .