Inlägg från: Anonym (OlausPetri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (OlausPetri)

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Man bör respektera barn, men att leva i någon slags demokrati där 5-åringen har lika stor bestämmanderätt som sin 35-åriga far/mor är bara larvigt. Barns hjärnor är inte fullt utvecklade och de är inte mogna att ta egna avgörande beslut i livet.

Hade barn fått bestämma så hade de flesta antagligen levt på godis utan att någonsin borsta tänderna, städa eller tvätta. Därför bestämmer jag åt mina pojkar att de inte får gå i klänningar (nu har jag aldrig behövt använda den här "makten" eftersom de tycker klänningar är för tjejer och inte önskar att få bära plagget).

Måste man uppfostra sitt barn till att vara en homosexuell muslimsk vegansk transa som heter Dallaz för att inte bli förföljd av "genusföräldrar" 2014?

• Anonym (OlausPetri)
    Pallas skrev 2014-03-10 17:02:30 följande:
    Gör du ingen som helst skillnad på saker som kan skada och sådant som inte kan det?
    Att låta sin son gå utklädd till en prinsessa bland andra barn är definitivt något som skadar. Barn blir mobbade för bra mycket mindre än så.
  • Anonym (OlausPetri)
    Numminen skrev 2014-03-10 18:27:38 följande:
    Min son var aldrig utklädd till prinsessa iof. Han var aldrig utklädd utan finklädd när han hade kjol. Han blev aldrig retad men hade det hänt hade vi fått hantera det. Han väljer idag (6 år) rosa plagg och inte heller det har gett några reaktioner. Inte ens när han nyligen började i helt ny klass. Hotet känns helt enkelt omotiverat. Och var ska man isf dra gränsen? Ska man köpa märkeskläder? Inte låta barnet ha glasögon?
    Det är ta mig fan skillnad på att låta ett barn ha glasögon och låta en pojke klä sig i flickkläder.
  • Anonym (OlausPetri)
    Oleanna skrev 2014-03-11 08:26:13 följande:
    Barn blir mobbade för allt, var lär de sig detta jo hemma. Föräldrar som talar om vad som är ok och inte ( pådyvlar sina åsikter)  och detta tar de med sig ut och tror sig ha rätt att ta ut det på andra barn.
    Nej barn blir inte mobbade för allt. Det finns efterblivna saker, och så finns det väldigt många icke efterblivna saker. Att klä sin son i en prinsessklänning är efterblivet.
Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .