• Anonym (Ts)

Varför har man stringkalsonger?

Jag undrar varför kvinnor har stringkalsonger på sig? Det är ju ett streck som drar i rumpan...luktar inte denna tygbit bajs som drar i rumpan? Jag undrar även vad stringkalsonger skyddar mot? Troskalsonger och manliga kalsonger skyddar ju baktill ifall man skulle "göra sig i byxan" så det inte smutsar ner byxan ifall man inte skulle hinna till toaletten. Men hur skyddar stringkalsonger?

• Svar på tråden Varför har man stringkalsonger?
  • Anonym (?)

menar du stringtrosor kanske?

• Anonym (trosor)

1. Jag gör inte på mig.

2. Jag torkar mig ordentligt.

3. Jag slipper fula troslinjer som "lyser" igenom byxorna över skinkorna.

• Majsan70

Har man normal och sund hygien så bör inte några underkläder lukta bajs eller få bromsränder. Problemet löst. Och jag antar att man har det på sig för att man tycker det är bekvämt och snyggt. Precis som man använder vilket annat plagg som helst?

Men du får la prova så får du se.

• SecretMe

Var gör man av svansen i ett par stringkalsonger/trosor?

• Majsan70
    SecretMe skrev 2014-03-06 13:55:02 följande:
    Man virar den runt stringen så klart! :-d
  • Anonym (Ts)
    Majsan70 skrev 2014-03-06 13:33:03 följande:
    Har man normal och sund hygien så bör inte några underkläder lukta bajs eller få bromsränder. Problemet löst. Och jag antar att man har det på sig för att man tycker det är bekvämt och snyggt. Precis som man använder vilket annat plagg som helst?

Men du får la prova så får du se.

Snyggt? De syns ju inte ?
  • Anonym (Ts)
    SecretMe skrev 2014-03-06 13:55:02 följande:

Vänligen avlägsna du till tomma intet
  • Majsan70
    Anonym (Ts) skrev 2014-03-06 13:58:33 följande:

Snyggt? De syns ju inte ?
    Det syns i allra högsta grad om man ser på hur kläderna sitter. Och sen kanske användaren tycker det är snyggt själv och känner sig snygg.
    Men vet du att du slippe använda såna om du inte vill eller känner att din hygien brister lite.
  • Knota

Har du problem med att du luktar bajs?

• Anonym (Ts)
    Majsan70 skrev 2014-03-06 14:02:09 följande:
    Det syns i allra högsta grad om man ser på hur kläderna sitter. Och sen kanske användaren tycker det är snyggt själv och känner sig snygg.

Men vet du att du slippe använda såna om du inte vill eller känner att din hygien brister lite.

Men jag har ju på min boxer och det syns ju inte :) ? Varför har inte ni på er boxer?
  • Anonym (Ts)
    Knota skrev 2014-03-06 14:02:35 följande:
    Har du problem med att du luktar bajs?

Jag brukar efter bajsning skölja min rumpa med tvål och vatten i handfatet. Då lukta det inte. Dessutom känns det skönare.
  • Majsan70
    Anonym (Ts) skrev 2014-03-06 14:05:03 följande:

Men jag har ju på min boxer och det syns ju inte :) ? Varför har inte ni på er boxer?
    Nu vet jag inte vilka "Ni" är?
    Men jag använder inte string utan går för det mesta i boxer eller Hipster eftersom jag tycker att det är bekvämt.  I övrigt har du fått svar på din fråga kan jag tycka. 
  • Knota
    Anonym (Ts) skrev 2014-03-06 14:06:11 följande:

Jag brukar efter bajsning skölja min rumpa med tvål och vatten i handfatet. Då lukta det inte. Dessutom känns det skönare.
    Jag är imponerad över din smidighet. Är du inte rädd att du ska förstöra handfatet?
  • Anonym (hmm)

Av samma anledning som kvinnor har badkalsonger på stranden för att skydda sitt streck med lite hål på. Drömmer

• SecretMe
    Majsan70 skrev 2014-03-06 13:57:13 följande:
    Man virar den runt stringen så klart! :-d
  • Anonym (Ts)
    Knota skrev 2014-03-06 14:18:43 följande:
    Jag är imponerad över din smidighet. Är du inte rädd att du ska förstöra handfatet?

Knota skrev 2014-03-06 14:18:43 följande:

Jag sitter ju inte på handfatet. Jag svänger mig om och står på tå medan jag låter slingorna vila på handfatet så inte vattnet ska rinna utanför. Sen gnuggar jag mitt hål med vatten och tvål
  • Anonym (Ts)
    Anonym (hmm) skrev 2014-03-06 14:25:40 följande:
    Av samma anledning som kvinnor har badkalsonger på stranden för att skydda sitt streck med lite hål på.

Ja. Det var jg som startade den tråden. Tycker inte kvinnor har något att dölja med tanke på hur deras könsorgan ser ut....ett streck.
  • MrFrode

String är inget genetiskt, det är vad man föredrar och tjejer introduceras till det ofta i tonåren men inte vi män. 
    Typ 90% av tjejer börja använda string och även om det finns en minoritet av dem som gör det för att grupptryck eller annat så byter de flesta tjejer eftersom det är bekvämt och de trivs. Det är inget tjejplagg utan ett plagg huvudsakligen tjejer använder.

Min sambo föredrar mig i stringkalsonger, det började som ett skämt och sen skulle jag köpa fler och jag menar jag gillar henne i minimalistisk, sexig och plagg som lämnar lite åt fantasin och är kvinnor annorlunda? Det är bara en vana och vad vi blir lärda av att ha och se på saker.

Kolla på ebay, Etsy, temu, bang Miami (badbyxorna på bilden) ect. Det finns mycket!  Och skulle er sambo gilla det så finns ingen ursäkt. 

• Porjus
    MrFrode skrev 2024-03-22 23:22:47 följande:

String är inget genetiskt, det är vad man föredrar och tjejer introduceras till det ofta i tonåren men inte vi män. 
    Typ 90% av tjejer börja använda string och även om det finns en minoritet av dem som gör det för att grupptryck eller annat så byter de flesta tjejer eftersom det är bekvämt och de trivs. Det är inget tjejplagg utan ett plagg huvudsakligen tjejer använder.

Min sambo föredrar mig i stringkalsonger, det började som ett skämt och sen skulle jag köpa fler och jag menar jag gillar henne i minimalistisk, sexig och plagg som lämnar lite åt fantasin och är kvinnor annorlunda? Det är bara en vana och vad vi blir lärda av att ha och se på saker.

Kolla på ebay, Etsy, temu, bang Miami (badbyxorna på bilden) ect. Det finns mycket!  Och skulle er sambo gilla det så finns ingen ursäkt. 

Helt rätt och riktigt, jag håller med dej till 100%. Själv använder jag stringkalsonger dagligen, just för jag trivs bäst i det.
  • Anonym (Urk)

För att man saknar klass, smak och allmän hygien. Ungefär likt WT som tatuerar sig överallt. 

Svar på tråden Varför har man stringkalsonger?