Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

pojkväns bror dum mot min hund

1 Skaffa inte hund om du måste ha hundvakt ofta. Och lämna definitivt inte bort hunden till en familj som har barn som slår hunden. Du kan få en hund som kan bli rädd för barn och gör tillslut utfall åt alla barn. Vår grannhus är en sådan hund.

2 Lär hunden att vara själv i ett rum när ni får hem folk/barn. Och lås så inte obehöriga kommer in i rummet. Detta för att skydda er hund men även för att slippa obehag om hunden skulle råka bita.

EmmaLjung skrev 2014-03-06 17:04:31 följande:
    Har flera gånger sagt "om du inte är snäll mot hunden får du inte komma hit något mer" men föräldrarna backar aldrig upp mig.

Dom kommer alltid oinbjudna så är svårt att säga ifrån, då säger dom väl att dom aldrig mer ska komma och hälsa på.
    Men då får de göra det och verkställa sina hot om de inte kan ha koll på barnet.

Hade det varit ett barn som gjort det en eller två gånger hade jag inte reagerat men när det verkar vara systematiskt.
    EmmaLjung skrev 2014-03-06 19:46:27 följande:

Ja, har pratat med min pojkvän med han säger att "han är ju bara ett barn"

Men han har verkligen ingen respekt för djur! Har aldrig vart med en sådan respektlöshet hos ett barn, oavsett ålder.

Kommer nog riva upp ett bråk av allt detta, känner jag föräldrarna rätt så vänder som bara kinden åt och fortsätter låtsas att dom vet bäst.

Du vill väl ändå inte få en hund som blir rädd för barn så du måste skydda dina egna barn i deras hem i framtiden för att barnens farbror har varit elak mot hunden. Vissa hundar funkar fantastiskt med barn andra inte. Men blir en hund skrämd av barn så sitter det i för alltid.

Jag har en grann hund där några barn kastade sten på hunden varje dag ett tag (detta hände innan vi flyttade hit) De kan tyvärr inte ens ha hunden bland barn längre för hunden gör utfall mot alla barn. Våra barn får gå långt ifrån deras staket för hunden skäller på alla barn som går förbi och blir galen av att se barn.
Svar på tråden pojkväns bror dum mot min hund