Inlägg från: En blå giraff |Visa alla inlägg
  • En blå giraff

7 månaders vaknar 15-30 ggr per natt, gjort nu i två månader. Hjälp!

Usch det låter fruktansvärt jobbigt Rynkar på näsan Vår äldsta son var ungefär sådär i samma ålder också och det pågick länge. Fick tyvärr heller ingen rätsida på varför han var så orolig som han var. Det är bra att ni kan hjälpas åt, eller det är ett måste i ert fall. Vi turades om men fick också lov att lämna bort sonen till hans farmor någon natt då och då för att inte helt gå på knäna. Det är viktigt att den förälder som INTE tar barnet får sova, helst i annat rum så man inte blir störd. 

Sover du på dagen när hon sover den där timmen? Gör det, för det ger mer energi. 

Gör schema för vilka nätter vem ska ta henne, så ni vet att ni båda får sova iallafall vissa nätter.

Har tyvärr inga bättre tips. Upplevde iaf med min son att han var som värst med sömnen fram till ca 10 månaders ålder, sen blev han spontant lugnare.

• En blå giraff

Har inga bra råd att ge men vill bara säga att usch jag vet hur det är och ni är inte ensamma =( Min son var också som värst med sömnen i just den åldern ditt barn är i nu TS. Ni kanske också är inne i den värsta åldern just nu och det blir bara bättre. Jag håller tummarna. 

Min son krånglade åxå med sömnen i flera år men inte på den nivån som när han var bebis. 

Sover du med öronproppar TS? Jag har gjort det ända sedan sonens bebistid trots att det var 6 år sedan nu som vi hade det sådär... Tänker om du har öronproppar att du kanske inte vaknar så mycket varje gång barnet skriker/gnyr. Jag köper öronproppar i silikon på apoteket som är bekväma och faktiskt ljuddämpar väldigt bra. 

• En blå giraff
    Kb8701 skrev 2014-03-15 21:39:19 följande:
    Ja hon ligger ombultad/mysigt. Har testat utan o då vakna hon en gång i minuten.

Fått provsvaren som inte påvisar någon allergi.

Förrigår natt vaknade hon bara 1 gång mellan 19-22. Rekord!
    Följt av 3 nattuppvak.
    Igår natt 4 uppvak 19-22, följt av 3 nattuppvak, varav 04 ville hon vara uppe en timme.
    Inatt har vi än så länge haft 2 uppvak sen 19.00

Vågar man tro att det går åt rätt håll?

Ska försöka mig på o ta natten inatt.

Philippa:
    Nappen gör ingen skillnad för oss. Hon vaknade lika ofta utan den. Men det kan kanske varit den som startade det?
    Det enda vi kör ann
    orlunda senaste 1.5 veckan är stenhårda mat och sovrutiner
    Hur går det TS?
Svar på tråden 7 månaders vaknar 15-30 ggr per natt, gjort nu i två månader. Hjälp!