Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Skillnaden på crème fraiche och turkisk yoghurt?

Du kan värma den utan problem och koka den om du reder den med lite maizena innan. 

• Dexter dot com
    Samunotis skrev 2014-03-07 19:08:08 följande:
    Jag vet inte om man kan koka yoghurt, kanske någon annan som vet?

Men jag ska ha den i stället för creme Fraiche och ha den kall och undrar vad skillnaden är?
    Yoghurten är syrligare och mindre fet + att den inte blir lösare när du rör den som cremefraichen blir.
  • Dexter dot com
    Aniiee skrev 2014-03-07 19:11:16 följande:
    Äh, det är ju fusk =P

Men, ja, det kan man, förstås......
    Haha, fusk och fusk.....jag som jagar kalorier fuskar gärna med yoghurt och maizena. Superenkelt :)
  • Dexter dot com
    Aniiee skrev 2014-03-07 19:19:42 följande:
    Solig

Jaga kalorier.... är det som att jaga rådjur ungefär? (Jävlas....) Jag kanske också skulle börja jaga kalorier...... väger för mycket..... men jag får inte.....
    Typ, fast mycket jobbigare ;)  Vinterfetman ska bort nu !

Får inte för vem??
  • Dexter dot com
    Aniiee skrev 2014-03-07 19:31:26 följande:
    =P Bara ut och jaga, då..... Men djuren brukar vara lite... skinny, så här års.

För min läkare. Jag behöver tydligen hullet nu, innan det smäller till på allvar (har en cancersjukdom).

Men nu vi OT....
    Oj, ät gott och kaloririkt !

Hjortarna & rådjuren hos mig har kalasat i min trädgård hela vintern och är i fin form ;)
  • Dexter dot com
    Aniiee skrev 2014-03-07 19:40:04 följande:
    Meh! Avis.... får jag ta med mig pilbågen och komma och jaga hos dig?

Tyckte råbocken var lite söt när han bodde under äppelträdet hela hösten men förstår nu att jag gjort ett misstag.....dom är helt orädda fast hundarna tokskäller och äter på allt som sticker upp så kom och skjut du :)

Jag bjuder på vin om du fixar rådjurssadeln ;)
Svar på tråden Skillnaden på crème fraiche och turkisk yoghurt?