• Linnea1986

Dålig katt.

Har en katt här som har blivit dålig idag. Han har kräkts några ggr. varit på kattlådan 2 ggr o tycker mig se lite blod i avföringen. Vi får inte röra honom för han morrar då. Har försökt få honom o dricka lite men vill inget ha. Förslag på vad det kan vara?

• Svar på tråden Dålig katt.
  • Flygfotogen
    Linnea1986 skrev 2014-03-08 00:10:09 följande:
    Hade gärna åkt nu med katten, men har inget körkort och ingen som kan köra nu mitt i natten.
    Taxi.
  • Linnea1986

Han har fått i sig lite vatten, kmr avvakta någon timma till. Får han inte i sig mer så kmr ja ringa in o vi kmr då åka in med honom.

• Linnea1986

Han har fått behålla allt vatten han druckit. dock haft 2 diarréer nu under kvällen, men inte mkt, han ligger och sover just nu. Haft kontakt med veterinär o vi ska avvakta tills imorn, är han inte bättre utan svagare så skall vi åka in med honom. Blir inte mkt sömn denna natt heller känner jag.

• Miaakt
    Linnea1986 skrev 2014-03-07 22:31:36 följande:
    Han kelar lite, men de e om vi inte lyfter upp honom, utan klappar lite när han ligger. men inte alls som han brukar. Han ligger o sover just nu o är lugn. Tittar till honom en gång i halv timmen för o se hur de e med honom. Kmr bli svårt o sova ordentligt i natt :/

Det är ett tecken att katten är sjuk och har ont om den spinner oxå inte bara vid kelning. Många kan tro att katter mår bea när de kelar och spinner men om man misstänker att den är dålig så kan den spinna också. Blod i avföring, spya, diarré och tecken på att den har ont är mycket akuta. Förstår inte alls varför veterinären sagt att du ska avvakta. Är ingen veterinär men har studerat djurvård och en uttorkad katt som är så pass dålig och dessutom har ont måste genast tittas på. Man ska inte vänta tills den nästan är medvetslös. Vart bir du? Jag hade tagit taxi om ingen kan skjutsa dig. Det kostar men tyvärr måste man ibland. Hoppas den är försäkrad. Uppmanar alla att försäkra sina djur. Akta er för agria dock dem har många gånger strulat när många katter blivit sjuka.
  • gudsfurste
    Miaakt skrev 2014-03-08 22:23:37 följande:

Det är ett tecken att katten är sjuk och har ont om den spinner oxå inte bara vid kelning. Många kan tro att katter mår bea när de kelar och spinner men om man misstänker att den är dålig så kan den spinna också. Blod i avföring, spya, diarré och tecken på att den har ont är mycket akuta. Förstår inte alls varför veterinären sagt att du ska avvakta. Är ingen veterinär men har studerat djurvård och en uttorkad katt som är så pass dålig och dessutom har ont måste genast tittas på. Man ska inte vänta tills den nästan är medvetslös. Vart bir du? Jag hade tagit taxi om ingen kan skjutsa dig. Det kostar men tyvärr måste man ibland. Hoppas den är försäkrad. Uppmanar alla att försäkra sina djur. Akta er för agria dock dem har många gånger strulat när många katter blivit sjuka.
    åh, agria alltså. 
    jag hade helt glömt att försäkra min bebis och det slog mig nu när han blev sjuk (han blev dock bra direkt, hade bara diarré) så nu skall jag ta tag i försäkringen och har kikat på agria. Men du rekommenderar inte agria? Vad rekommenderar du? 
  • Linnea1986
    Miaakt skrev 2014-03-08 22:23:37 följande:

gudsfurste skrev 2014-03-08 22:46:58 följande:
    åh, agria alltså. 
    jag hade helt glömt att försäkra min bebis och det slog mig nu när han blev sjuk (han blev dock bra direkt, hade bara diarré) så nu skall jag ta tag i försäkringen och har kikat på agria. Men du rekommenderar inte agria? Vad rekommenderar du? 
     Jag har folksam som försäkring på honom.  Skaffade de efter att han blivit misshandlad en gång.
    Jag tror veterinären vill vi ska avvakta då han fått i sig vätska. Hade han inte fått i sig det så tror ja att dom hade sagt att vi skulle åka in på en gång.

• Miaakt
    gudsfurste skrev 2014-03-08 22:46:58 följande:
    åh, agria alltså.  jag hade helt glömt att försäkra min bebis och det slog mig nu när han blev sjuk (han blev dock bra direkt, hade bara diarré) så nu skall jag ta tag i försäkringen och har kikat på agria. Men du rekommenderar inte agria? Vad rekommenderar du? 

Absolut inte dem har många gånger lurat sina kunder. Var själv agria kund men slutade med det efter att många bekanta och vissa veterinärer som fått nog av deras besked. Många djur blir sjuka och även om veterinären konstaterar och att sjukdomen inte funnits där tidigare så nekar de betalning. Många djur gar avlivats i onödan pga att ägaren inte haft råd att betala allting själv. Kolla på rejta.se och slk på agria. Läs på om försäkringar och kolla med din hemförsäkring om de har någon. Folksam har vi och den har vi hemma också. If finns, sveland. Läs nogrant på viktigt är om de täcker för kattsjukdomen FORL. :)
  • gudsfurste
    Miaakt skrev 2014-03-08 23:13:05 följande:

Absolut inte dem har många gånger lurat sina kunder. Var själv agria kund men slutade med det efter att många bekanta och vissa veterinärer som fått nog av deras besked. Många djur blir sjuka och även om veterinären konstaterar och att sjukdomen inte funnits där tidigare så nekar de betalning. Många djur gar avlivats i onödan pga att ägaren inte haft råd att betala allting själv. Kolla på rejta.se och slk på agria. Läs på om försäkringar och kolla med din hemförsäkring om de har någon. Folksam har vi och den har vi hemma också. If finns, sveland. Läs nogrant på viktigt är om de täcker för kattsjukdomen FORL. :)
    åh tack för hjälpen, jag var in och tittade på folksam, verkar ju super bra och ändå billig månadskostnad, när jag tittade på agria så var de ändå rätt dyrt där med självrisken och månadskostnaden, sen började de hets ringa mig och pracka på mig försäkring, tur att jag sa nej och att jag ville göra det i lugn och ro så jag inte blev på packad skiten. Har hemförsäkring via min bank och de har ingen djurförsäkring tyvärr, får gå in på rejta och titta :) Tusen tack!
  • Miaakt

Gudfurste. Är glad om jag kunnat hjälpa :) självklart ringer de och telefon terrar de vill bara ha pengarna. Det viktigaste av allt är att läsa på ordentligt och du gjorde ett klokt val att neka. Man ska jämföra och läsa på ordentligt innan man tecknar, Det handlar ju om ett kärt liv och pengar som inte ska gå i onödan. Läs lite på denna sida dem visar olika försäkringar och vsd man ska tänka på vid teckning. Du kan i lugn och ro läsa igenom och kolla vad som passar er bäst... http://djurförsäkring.net/kattforsakring/jamfor-kattforsakring

Svar på tråden Dålig katt.