• yodi

Varför barnvagn?

jag är nog mer inne på 1,2 eller 3

gällande alternativ fyra så är det nog få som väljer att skaffa barnvagn för att få åka grattis i Stockholm

själv har jag haft både barnvagn och bärsjal, båda har sina fördelar och naktdelar.

barnvagnens fördelar är att man kan förvara saker i varukorgen, det är lättare att skydda barnet mot vädret. vare sig det är kyla eller solsken.

naktdelen är att den tar plats.

fördelen med bärsjal är att det dels är mysigt, men även att man tar liten plats och är många gånger smidigt.

naktdelarna är att om man ska ha saker med sig får man antingen ha dom i en ryggsäck eller bära dom.
    och vid vinterväg lag så är i alla fall jag rädd för att halka och skada barnet.

• yodi
    Airlessplace skrev 2014-03-09 07:39:34 följande:
    Skulle nog hålla med om att det nog är en kombination av 3, 4 och 5. Jobbar själv inom Stockholms kollektivtrafik och man kan ju bli galen på alla dessa människor med barnvagn som absolut ska tränga sig på antingen det går eller inte.

Jag har själv barn och vi skaffade väl barnvagn till stor del för att man "skulle ha det", men då vi inte har bil har den varit till stor nytta när man ska handla till exempel. Bärsele är jättebra men det blir väldigt jobbigt att bära några matkassar plus extravikten från barnet. Mycket lättare att trycka in grejerna under vagnen då.
    så alla i hela landet som har barnvagnar har det för att det är gratis att åka i stockholm?
Svar på tråden Varför barnvagn?