• Sannami

Har ni efter första barnet ändrat er angående hur många barn ni vill ha?

Har ni efter att ha fått erat första barn ändrat er i frågan hur många barn ni vill ha? Jag har alltid velat haft minst tre barn då jag själv är uppvuxen med ett syskon och alltid önskat att jag haft fler, men nu när jag har ett barn undrar jag hur jag ska kunna ge så mycket kärlek och tid som jag vill till fler barn än bara det jag har nu.

• Svar på tråden Har ni efter första barnet ändrat er angående hur många barn ni vill ha?
  • nozpa

Vi har båda sagt 3. Väntar nu 3:e och vi känner bägge att det är sista.

• skaviblifyra

jag sa 2-3 innan första mannen 1 max 2. efter första sa vi bägge en till max. så nu har vi två och är väldigt nöjda med det.

• romlen

Jag ville absolut bara ha 2 barn och var helt klar efter andra! Sålde alla bebissaker!
    Efter 5 år kom 3:an! Var helt klar efter 3:an och sålde alla bebissaker!
    Nu efter nästan 6 år kom 4:an!
    (Men NU är det verkligen 100% säkert att det är sista )

• Gladskit

Ja!
    För mig har det alltid varit självklart med fler barn. Inget spikat antal men att barn ska ha syskon och att jag ska bli mamma till fler än ett har liksom bara varit ett faktum.

Sen kom ettan och därefter har jag känt mig väldigt nöjd med att stanna där. Han är åtta år nu drygt och jag är fortfarande nöjd.

• Vaniljkex

Trodde att jag ville ha tre, men har tva och ar jattenojd med det. Kan inte tanka mig att borja om med vaknatter och blojor. Men om man kunde foda en tvaaring sa kanske...

• Miini

Ville ha massor med barn, minst fyra-fem stycken. Sen fick jag första barnet och undrade varför jag inte nöjde mig med en hund ;) Nä men skämt åsido så är fyra-fem barn definitivt inte på listan längre.

Var ensamstående med första och nu har jag och min sambo eventuellt svårt med fertiliteten (mest troligt har jag ett tidigt klimakterium) så får vi ett till så är vi överlyckliga, två till vågar vi inte ens drömma om. Så vi kommer förmodligen ha mellan 1 och 3 barn i slutändan. men vi kommer att kämpa för att det blir minst 2.

• loglady

Har ändrat mig/oss flera gånger. Innan första kom ville vi ha många, typ 4-5. När vi fick andra två år efter första kände jag att det absolut räckte med 2. Nu har vi precis fått tredje (stora är 3 och 5). Vill gärna ha en fyra om vi hinner tidsmässigt.

• Lisasmor

Innan jag fick dottern (nu 8 månader) hade jag tänkt mig 2 barn med 4-5 års åldersskillnad. Nu vill jag ha 3 barn, gärna 4! Och vi ska börja planera 2:an när dottern fyller 1 år har vi sagt. Så det har absolut ändrats : )  

• fluu

Ja. Innan ville jag ha 3-4 barn i alla fall. Nu vet jag hur dåliga förutsättningar jag har för att lyckas bära fram ett barn och sedan dottern kom har jag fått mina diagnoser och vill inte sprida mina gener för mycket. Högst två barn, med stor åldersskillnad.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Liten ekorre

Ja! Jag var 100 på att jag ville ha ett barn, inte fler. Maken ville inte ha några alls. Men efter en liten "olycka" (vi slarvade, ganska medvetet) är vi nu båda överens om att fler barn att älska vore underbart!

Svar på tråden Har ni efter första barnet ändrat er angående hur många barn ni vill ha?