• kaffetunnan

OT tråden

För ni som inte kan hålla sig till vad trådstarten handlar om. Där diskussionen vandrar vidare och faktiskt får det.

Skriv vilken tråd ni kommer ifrån och fortsätt er diskussion här.

Här är det högt i tak men tänk ändå på hur ni skriver.

• Svar på tråden OT tråden
  • Anonym (trist)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-09 22:02:47 följande:
    Moi? Jo jag gör nog det..

För att bevisa det ännu mer återupplivar jag min lilla tråd tillägnad till alla kränkta människor på FL Skrattande
    www.familjeliv.se/Forum-4-362/m72009238.html

HAHA - tänkte först skriva i tråden, men avstod eftersom jag 1) inte har någon gif att krydda inlägget med och 2) inte är du, och jag märker att du står för alla inlägg i tråden så jag tänkte det kanske var någon regel Skrattande
  • MuppinCowboy

Nej för sjutton klart du får skriva Skrattande

FL är ju en guldgruva när det gäller att hitta kränkta människor, men försöker göra det med glimten i ögat och använda humor.

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (trist)

Alltså jag får skrivkramp bara jag tittar på den tråden. Ta det som en komplimang Flört

Just nu är anmäla-en-granne-tråden i sig en guldgruva full av kränkta personer, och de verkar trivas där.

• Arbetsvegan
    Anonym (trist) skrev 2014-03-09 22:23:41 följande:
    Alltså jag får skrivkramp bara jag tittar på den tråden. Ta det som en komplimang Flört

Just nu är anmäla-en-granne-tråden i sig en guldgruva full av kränkta personer, och de verkar trivas där.
    Nja, det är snarare en guldgruva för studier i flockmentalitet och sociala experiment.
    Ordet kränkt är Sveriges mest missbrukade ord som idag mest används för att negligera någon.
  • Anonym (trist)
    Arbetsvegan skrev 2014-03-09 22:31:45 följande:
    Nja, det är snarare en guldgruva för studier i flockmentalitet och sociala experiment.
    Ordet kränkt är Sveriges mest missbrukade ord som idag mest används för att negligera någon.
    Ja, flockmentalitet är inget vidare snyggt. Inte emot TS, och inte emot dig heller. Kanske kan vi alla lära oss att tänka en och två gånger innan vi trycker på enter-knappen, och försöka föreställa oss människan på andra sidan skärmen.
  • Arbetsvegan
    Anonym (trist) skrev 2014-03-09 23:00:41 följande:
    Ja, flockmentalitet är inget vidare snyggt. Inte emot TS, och inte emot dig heller. Kanske kan vi alla lära oss att tänka en och två gånger innan vi trycker på enter-knappen, och försöka föreställa oss människan på andra sidan skärmen.
    Ja, det är väl ungefär det jag försöker demonstrera. Försöker vända det till en diskussion och reflektion av beteende och inte person.

Saken är den att det här beteendet är mycket vanligt på FL men det är extremt ovanligt att TS stannar kvar och svarar för sig på det sätt jag gjort. Oftast försvinner en lynchad TS relativt fort för att aldrig visa sig igen.

Och för att ingen tok-fan ska få för sig något så är ingen nämnd men heller glömd.
  • Arbetsvegan
    Anonym (trist) skrev 2014-03-09 23:00:41 följande:
    Förtydligar för säkerhets skull att med "tok-fan" avser jag inte dig utan någon av alla dessa anonyma som hoppar  in trådar och som första inlägg kommer med rungande påhopp.
  • Anonym (trist)

Jo men alltså, jag var en av de första som reflekterade över den första mobben som inträffade i tråden, den mot TS. Jag påpekade då att jag märkt att du kommit med spydigheter i andra trådar (senast tidigare idag såg jag ett exempel där du kallade någon för "ers höghet" i en tråd, hyfsat oprovocerat och onödigt). Jag blev då anklagad för att vara en stalker. Det är möjligt att du har en stalker, det vet jag inget om, men det är i vilket fall inte jag.

Första och enda gången jag svarat i samma tråd som dig, innan idag, skrev jag ett halvkryptiskt meddelande som i korthet validerade det du skrivit. Du missuppfattade det meddelandet och anklagade mig för att skapa en halmgubbe, för översitteri, för mobbing och jag vet inte vad annat. Du vägrade förstå att jag faktiskt hade varit på din sida. Jag fattade inte varifrån allt det kom!

Vill klargöra att drevet som sedan vändes emot dig inte är mer OK än det som riktats (av bl.a. dig) emot TS. Ingen mobbing är OK. Men kanske är det fler än jag som tyckt din attityd i olika trådar varit tråkig. Jag köper ditt inlägg 337 i den andra tråden, och har reflekterat över min egen roll i det här, och även anmält mitt eget inlägg i den här tråden, där jag citerar ett inlägg som nämner ditt namn. Med det sagt hoppas jag även att jag tolkar ditt inlägg 337 rätt: att även du reflekterar över din roll i den tråden och i andra trådar, och tänker efter innan du trycker på enter, eller kan ändra kurs (anmäla egna inlägg om så krävs) om du inser att det du skriver är onödigt eller sårande. Jag ska försöka tänka mer så.

• Anonym (tack)
    Anonym (trist) skrev 2014-03-09 23:49:31 följande:
    Jo men alltså, jag var en av de första som reflekterade över den första mobben som inträffade i tråden, den mot TS. Jag påpekade då att jag märkt att du kommit med spydigheter i andra trådar (senast tidigare idag såg jag ett exempel där du kallade någon för "ers höghet" i en tråd, hyfsat oprovocerat och onödigt). Jag blev då anklagad för att vara en stalker. Det är möjligt att du har en stalker, det vet jag inget om, men det är i vilket fall inte jag.

Första och enda gången jag svarat i samma tråd som dig, innan idag, skrev jag ett halvkryptiskt meddelande som i korthet validerade det du skrivit. Du missuppfattade det meddelandet och anklagade mig för att skapa en halmgubbe, för översitteri, för mobbing och jag vet inte vad annat. Du vägrade förstå att jag faktiskt hade varit på din sida. Jag fattade inte varifrån allt det kom!

Vill klargöra att drevet som sedan vändes emot dig inte är mer OK än det som riktats (av bl.a. dig) emot TS. Ingen mobbing är OK. Men kanske är det fler än jag som tyckt din attityd i olika trådar varit tråkig. Jag köper ditt inlägg 337 i den andra tråden, och har reflekterat över min egen roll i det här, och även anmält mitt eget inlägg i den här tråden, där jag citerar ett inlägg som nämner ditt namn. Med det sagt hoppas jag även att jag tolkar ditt inlägg 337 rätt: att även du reflekterar över din roll i den tråden och i andra trådar, och tänker efter innan du trycker på enter, eller kan ändra kurs (anmäla egna inlägg om så krävs) om du inser att det du skriver är onödigt eller sårande. Jag ska försöka tänka mer så.
    Jättefint skrivet, hoppas alla tar det här inlägget på rätt sätt och ser hur bra skrivet det är
  • Anonym (trist)
    Arbetsvegan skrev 2014-03-09 23:27:20 följande:
    Förtydligar för säkerhets skull att med "tok-fan" avser jag inte dig utan någon av alla dessa anonyma som hoppar  in trådar och som första inlägg kommer med rungande påhopp.
    Jag förstår. Och trots allt det negativa jag just skrev vill jag även tillägga att jag sett dig skriva många kloka, kunniga och intelligenta inlägg i andra trådar, och mitt hjärta smälte lite (trots att jag fortfarande var lite arg på dig för det jag upplevde som ett påhopp) när jag läste i en tråd hur du skulle tillbringa ditt nyår. Flört

Så jag ser fram emot / hoppas att vi kan mötas i trådar framöver och diskutera och reflektera utan påhopp från någons sida.

Jag skriver ibland anonymt och ibland inte; aldrig för att vara elak (medvetet iallafall!) utan oftast för att kunna dela med mig av erfarenheter som folk som känner mig skulle kunna känna igen. I den här tråden blev det dock inte så att jag gjorde det så då var anonymiteten egentligen onödig. Skriver det bara så du vet att anonymitet inte alltid har med feghet att göra.
Svar på tråden OT tråden