• kaffetunnan

OT tråden

För ni som inte kan hålla sig till vad trådstarten handlar om. Där diskussionen vandrar vidare och faktiskt får det.

Skriv vilken tråd ni kommer ifrån och fortsätt er diskussion här.

Här är det högt i tak men tänk ändå på hur ni skriver.

• Svar på tråden OT tråden
  • Anonym (trist)
    Queenie70 skrev 2014-03-09 21:12:55 följande:
    Undrar om det gått nån trend i att man SKA vara förtvivlad över en abort och hävda att man sörjer för att man "måste" döda "sitt barn". Visst kan en abort vara asjobbiga för många, men nu känns det som att ingen vågar tillstå att man faktisk bara vill få det gjort, och att man inte alls känner nåt dåligt samvete inför "att döda sitt barn"
    Oj. Ingen aning; jag hade haft otroligt svårt att någonsin välja abort själv. Har genomgått abort av s.k. "missed abortion" och det var hemskt. Men om jag försöker tänka mig in i situationen ändå hade jag nog haft dåligt samvete och varit förtvivlad. Dömer dock inte andra som inte är så "känsliga" som jag är. Varför tror du folk skriver så för att det är trendigt?
  • MuppinCowboy

Äntligen kommer våren, om bara alla hundägare plockade upp efter sig så att jag kan bli bara glad när jag ser alla fina hundar.

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (trist)
    Baby Firefly skrev 2014-03-09 21:18:09 följande:
    Ja det känns lite så faktiskt, känner man inte så är man känslostörd. haha. Jag har inte det minsta dåligt samvete över mina aborter. Det var inte särskilt jobbiga att genomföra heller. 
    *nyf* hur många, vilken vecka?
  • Baby Firefly
    Anonym (trist) skrev 2014-03-09 21:21:30 följande:
    *nyf* hur många, vilken vecka?
    nyf??

2. Tidigt nog för att kunna göra medicinska aborter.
  • Queenie70
    Anonym (trist) skrev 2014-03-09 21:20:37 följande:
    Oj. Ingen aning; jag hade haft otroligt svårt att någonsin välja abort själv. Har genomgått abort av s.k. "missed abortion" och det var hemskt. Men om jag försöker tänka mig in i situationen ändå hade jag nog haft dåligt samvete och varit förtvivlad. Dömer dock inte andra som inte är så "känsliga" som jag är. Varför tror du folk skriver så för att det är trendigt?

Därför att nymoralismen är på uppgång...
  • Anonym (trist)
    Anonym (??) skrev 2014-03-09 21:18:01 följande:
    Jag kommer som de flesta hittills från "anm granne" tråden så följer med spänning här med. Kaffetunnan bra iniativ
    Tyvärr verkar de som står för majoriteten av OT i tråden vilja hänga sig kvar där av någon anledning.
  • Anonym (trist)
    Baby Firefly skrev 2014-03-09 21:22:41 följande:
    nyf??

2. Tidigt nog för att kunna göra medicinska aborter.
    Haha, sorry, lat. Nyfiken.

OK. Hade nog kanske kunnat tänka mig abort om det var så tidigt, plus så tidigt att man inte kunde se vad som var embryot. Min "abort" av dött foster var i vecka 12, stort nog att urskilja. Jobbigt.
  • MuppinCowboy
    Anonym (trist) skrev 2014-03-09 21:23:28 följande:
    Tyvärr verkar de som står för majoriteten av OT i tråden vilja hänga sig kvar där av någon anledning.
    Vi kanske borde hänvisa dom till den här tråden som jag skapade förra året Skrattande

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m72046389.html
    Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (trist)
    Queenie70 skrev 2014-03-09 21:22:46 följande:

Därför att nymoralismen är på uppgång...
    Har inte läst tråden ifråga, men kan tänka mig att många är blödiga (som jag). Har som sagt inget emot att andra gör andra val. Hade möjligen blivit provocerad om någon hade sagt typ "nej jag orkar inte med preventivmedel, det är för jobbigt, jag gör abort istället, uppe i tio-tolv nu", men har hittills aldrig stött på någon som resonerat så!
  • Baby Firefly
    Anonym (trist) skrev 2014-03-09 21:25:23 följande:
    Haha, sorry, lat. Nyfiken.

OK. Hade nog kanske kunnat tänka mig abort om det var så tidigt, plus så tidigt att man inte kunde se vad som var embryot. Min "abort" av dött foster var i vecka 12, stort nog att urskilja. Jobbigt.
    haha, jag som är trög.
Svar på tråden OT tråden