Inlägg från: steen167 |Visa alla inlägg
  • steen167

Längdproblem med syskon. Storebror mår dåligt!

Skrev texten sen försvann den men tur så hade ja kopierat men gick ej och klistra in så fick bli en bild på texten istället?

• Svar på tråden Längdproblem med syskon. Storebror mår dåligt!
  • steen167
    Dr Mupp skrev 2014-03-10 06:06:18 följande:
    Har det gjorts en kontroll på hans tillväxthormoner? En kille under 160 cm räknas som medicinkst kortvuxen. 

Hur lång är du och pappan?
    Dom såg inga fel alls

Jag är 186 och pappa169cm
  • steen167
    mammasmirakel skrev 2014-03-10 08:02:41 följande:
    Fast sådana behandlingar ska ju göras i tid, innan pubertet. Har ingen reagerat angående detta så att ni kunnat få hjälp??
    Ni själva eller skolsköterskan?
    Ingen aning om något kan göras inett sådant sent skede men kolla med vårdcentralen? Förstår att sonen mår dåligt. Det kommer säkert dottern också göra tids nog, om hon blir 2 meter lång.
    Dom såg inge fel och ville inte göra något då båda är fullt friska och inte sakna något.
    Dottern trivs att vara lång tur nog
  • steen167
    Dr Mupp skrev 2014-03-10 17:10:07 följande:
    Nått är fel. Han ska inte vara så kort.  Att BVC och skolsköterskan inte tagit tag i det är ett tjänstefel. De vet att den vanligaste icke medicinska anledningen till kortvuxna är utsatt uppväxt och han röä kortvuxen eftersom han ligger under föräldramedellängd och efterosm han troligtvis inte blir så mycket längre än 160 cm. 
    Håller med, jag tycker inte han borde vara sådär kort  när lillasyster och jag är långa. Han har tagit massa prover men dom hittar inga fel... Antar att han bara är liten av sig...
Svar på tråden Längdproblem med syskon. Storebror mår dåligt!