Sönderslagen lägenhet
Har tre barn mellan åldrarna 14-17år som har slagit sönder lägenheten totalt. Har försökt få hjälp från alla olika ställen men antingen så får jag avslag eller så skrattar dom åt mig. Jag och min man (dog 2011) har kämpat medd att få hjälp till större lägenhet för två av barnen med ADHD delar rum och eggar upp varandra så det blir rena kaoset, inte en enda vägg är hel, alla dörrar är sönderslagna plus att många möbler har åkt ner för trappen. Har sökt stöd till allt som är sönderslaget eftersom vi bor i en hyresbostad.
Varje möte vi har haft så har vi sagt att vi behöver en större bostad för att kunna skilja på barnen med varsitt rum, byta miljö och så. Men inget har hänt och vi har haft kontakt med soc, bup osvosv i drygt 14år nu.. Ingen hjälp har vi fått, och nu när jag är ensamstående så är det ännu svårare att kunna få ihop till en större bostad. Har 6st barn hemma och dom äldsta har egna rum, dom är 18-19 går i gymnasiet, sen är det 16 och 17 åringarna som delar rum (två pojkar) Minsta i familjen sover med mig och hon är 14år gammal. Vi bor så trångt så en utav barnen sover i hallen på övervåningen.
Någon här som kanske vet vart man kan vända sig eller vad man ska säga för att kunna få hjälp med stöd till allt som är sönderslaget och stöd till ett större boende?
Tacksam för svar!