wonderwoman1 skrev 2014-03-10 20:57:12 följande:
Skönt för en student att höra att det inte blir mer än så. ;)
Usch, det lät inte som en speciellt rolig historia, men förhoppningsvis värt det! Men det verkar som att en del har stora problem efter operation och en del mindre.
Usch, jag skulle nog få sövas. Spyr nästan av tanken att någon bara rengör ett sår på mig, så att veta om att dom sitter och sågar i min fot.. Nä, det är nog inget jag skulle klara av ;)
Verkligen inget dyrt, men gör du det privat då kostar det och över ca 20,000 per fot om inte mer...
Men har du problem så boka tid hos vårdcentral och begär remiss till ortoped..förklara att du har ont, alla symtom osv...så kommer dem att skicka remiss
Ja vissa har inte haft de bättre efter operation..för min del så var det smärtsamt men man får tänka såhär..de sågar ju bort en bit ben och det är inte något som går över på ett par dagar..första nätterna var värst. Det kändes som om foten brann, samtidigt som någon bankade med en hammare på den haha..MEN man får morfintabletter antingen med sig hem el på recept...dubbelkolla så du får på recept åtminstonne o be någon ta ut dem direkt samma dag..för dem kommer behövas..du fixar det inte utan, gjorde inte jag iaf
Sedan försökte jag få dem att söva mig långt innan operation, då jag fick träffa narkos läkare samma dag som jag träffa läkaren som bestämde att jag skulle opereras..vilket kändes bra, där får man gå igenom lite frågor o funderingar, jag sa till om min rädsla för sjukhus, blod, sår ja u name it, jag rabblade upp allt men de sa att man får lugnande så man märker inget..
Jag blev så rädd inne då jag förstod att nu sker det haha så jag fick ju nån panikångest attack haha..o ville bort från bordet och då minns jag att narkosläkaren sa bye bye haha..Så ja något extremt starkt fick jag som gjorde att jag "somna in" och väcktes därefter allt vart klart..vilket var en lättnad :)
Så bra att säga till om att man inte fixar detta och då får man åtminstone prata av sig :) och de kan ju kanske söva, vem vet, men det finns risker med att sövas och därefter väljer dem att inte göra det