Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

Missfall - blöder fortfarande efter 6 veckor!

MorUggla skrev 2014-04-04 00:03:35 följande:
    Tack! Tydligen kräver det en massa onödiga risker (för min del har det varit så), och en MASSA tid och energi (då jag har varit på totalt 20 besök på sjukhuset de senaste 3 månaderna). Hoppas bara att jag inte har gått och fått någon ärrbildning nu bara p.g.a. allt detta. Jag som normalt är väldens mest positiva människa har börjat bli en pessimist efter allt detta. :( Det tär på psyket när man har mått dåligt så länge. . Men jag har lärt mig en massa genom denna resa, och det kommer jag dela med mig om lite senare. Jag vågar inte bli gravid inom den närmsta tiden iaf. Mitt hemoglobin värde har sjunkit drastiskt, och det är knappast någon bra förutsättning för en ny graviditet. :(  

Vad tråkigt att det blivit som det blivit för dig. Att få igenom ett missfall är en tillräckligt stor sorg och börda att bära och att det sedan skall dra ut så på tiden efteråt, att man skall få komplikationer och dålig hjälp från sjukvården är så himla tråkigt. Jag lider med dig. Jag fick själv missfall för tre veckor sedan men blödde i knappt en vecka och mitt + är näst intill borta nu. Dessa tre veckor känna som en evighet så jag kan inte ens föreställa mig hur dessa 4 månader känts för dig :( Jag beklagar och håller mina tummar för att du snart mår bra, att det går snabbt för er att få ett nytt + när ni känner er redo och att du för allt i världen slipper gå igenom detta igen. Stor kram.
Svar på tråden Missfall - blöder fortfarande efter 6 veckor!