• 999

Spermadonation med IVF, någon som ska eller har gjort?

Hur har det gått för er allihop som är gravida eller redan fått barn genom donerade spermier? Kommer man över det faktum att man inte kunde få ett "helbiologiskt" barn med sin man? Tror ni att ni/pappan känner likadant för barnet som ni hade gjort om det var hans biologiska? Tänker man ofta på att barnet blivit till genom donerade spermier? Vi är i samma sits gällande att min man också saknar spermier... Jag är så orolig och ledsen.

• 999
    Kezza skrev 2016-09-08 09:19:29 följande:

Det finns en relativt ny biopsimetod som heter Michigan. Min sambo gjorde den för några veckor. Det kanske är något som ni kan prata med läkaren om?

Jag följs gärna åt. Skönt att ha någon i samma situation att ventilera med :)

Får jag hoppa in och fråga vad den metoden innebär? Vad är det för skillnad från vanlig biopsi?
  • 999
    Kezza skrev 2016-09-08 18:46:07 följande:
    999 skrev 2016-09-08 12:38:18 följande:

Får jag hoppa in och fråga vad den metoden innebär? Vad är det för skillnad från vanlig biopsi?

Enkelt förklarat så kan man väl säga att istället för att bara skära på ett ställe i testiklarna så sticker man på många olika ställen i varje testikel och tar upp "trådar" som undersöks i labbet.
    Det är inte mikrotese du menar då? 
Svar på tråden Spermadonation med IVF, någon som ska eller har gjort?