Lön för lokalvårdare/städerskor ?
Intressant tråd. har jobbat inom städ några år och precis blivit färdig tandsköterska. Tandsköterskorna får nöja sig med 21-22.000 :) Vissa här har 26' inom städ. Inte illa!
Intressant tråd. har jobbat inom städ några år och precis blivit färdig tandsköterska. Tandsköterskorna får nöja sig med 21-22.000 :) Vissa här har 26' inom städ. Inte illa!
Förlåt men jag tolkar kanske fel. Mendet låter som om du tycker att tandsköterskorna ska ha mer än städarna? Varför?
Städerskor ska kunna bra mkt mer än att köra runt en mopp på golvet. Är det städ på sjukhus eller likande så är det en annan slags städ och kunskap. Sen tycker jag absolut att de är värda varenda slant de skrapar ihop, tänk dig själv hur det skulle bli om de inte kom. Med det menar jag inte att alla yrkesgrupper är värda alla slantar de tjänar. Men att säga vi är mer värda än de..det gillar jag inte.
Ok, har själv jobbat som städerska och fick i alla år försvara mitt yrke. Det är ju ett lågstatusjobb och många ser ner på de. Därför reagerade jag nog lite väl hårt och mkt. :D