• Anonym (hög-lön)

Lön för lokalvårdare/städerskor ?

Jag har fått erbjudande om provanställning för en städfirma, och blivit kallad på intervju hos en annan städfirma. 

Jag skulle vilja veta hur mycket lönen ligger på ungefär. Innan jag ska dit. Så jag vet vad jag ska säga när de tar upp ämnet ;)

Tim-lön? Månadslön?

Hur mycket får du som jobbar som städare/städerska?? Och hur mycket erfarenhet har du ?

Tacksam för lite råd och riktlinjer! :)

• Svar på tråden Lön för lokalvårdare/städerskor ?
  • kickerina

jag har rätt bra erfarenhet  sen ca 13 år tillbaka
    idag jobbar jag 17, 5 timmar veckan  a 118,70 får ut ca 7-8000 rent
    har månadslön

• Anonym (dålig)

Jag har en värdelös lön 102 kr/timme. Har en fast anställning men bara timlön.

• Anonym (dålig)

Jag har visserligen inte jobbat så länge (1 år), men arbetsplatsen känns inte okej överlag. Känns som att de utnyttjar folk till max. Allt handlar om pengar.

• Anonym (avtal)

Ca 126kr/h enligt avtal.

• Anonym (avtal)
    kickerina skrev 2014-03-11 21:21:06 följande:
    jag har rätt bra erfarenhet  sen ca 13 år tillbaka
    idag jobbar jag 17, 5 timmar veckan  a 118,70 får ut ca 7-8000 rent
    har månadslön

Fel lön om du har fastighet som fackförbund.
  • kickerina
    Anonym (avtal) skrev 2014-03-11 21:41:18 följande:

Fel lön om du har fastighet som fackförbund.
    är bara med i alfakassan..varför fel lön?
  • Anonym (avtal)
    kickerina skrev 2014-03-11 21:51:09 följande:
    är bara med i alfakassan..varför fel lön?

Den är för låg. Jag tror 118,5kr/h är ingångslönen. Efter 13 år ska du ha mer än mig Om din arbetsplats är kollektivansluten till fastighet vill säga.
  • kickerina
    Anonym (avtal) skrev 2014-03-11 22:01:18 följande:

Den är för låg. Jag tror 118,5kr/h är ingångslönen. Efter 13 år ska du ha mer än mig Om din arbetsplats är kollektivansluten till fastighet vill säga.
    har alltså inte jobbat inom samma företag 13 år..har sommarjobbar, hoppat in extra inom olika, därav min erfarenhet
  • Anonym (avtal)
    kickerina skrev 2014-03-11 22:10:26 följande:
    har alltså inte jobbat inom samma företag 13 år..har sommarjobbar, hoppat in extra inom olika, därav min erfarenhet
    Städerfarenhet från andra bolag ska räknas. 13 år sammanlagd städerfanerhet borde ge mer än grundlönen.
Svar på tråden Lön för lokalvårdare/städerskor ?