• jaghopparhögt

Beror vem han är.
    Om han är känd som en bråkmakare/gangster så kan de nog vara intresserade av att prata med honom.
    När plockades han in?
    Det kan vara så att de inte har hunnit förhöra honom så han får sova över pga det.

• jaghopparhögt
    Anonym (anonymt) skrev 2014-03-13 00:13:43 följande:
    Han är inte någon bråkmakare och han har haft kontakt med polisen en gång det var när han snodde cykel när han va 14 år idag är han 18. Dem tog in honom vid 18:30 idag.
    Hur tog de honom? Varför närmade de sig från början?
  • jaghopparhögt
    Anonym (anonymt) skrev 2014-03-13 00:22:07 följande:
    Vi gick runt i området där vi bor och han köpte pistolen igår vi hade den framme för att jag och en till kompis var nyfiken på hur den såg ut osv och när vi var påväg hem körde dem förbi oss på cykelvägen utan att stoppa oss och 5 minuter senare var vi framme i torget och skulle in till affären o köpa dricka och då ser vi dem bakom oss så hoppa två poliser ut och ville prata med oss , dem började fråga frågor var vi varit och sedan frågade efter en pistol folk hade sett då sa jag att han hade en på sig och med rätt så mycket våld tog dem honom emot väggen och likaså med oss sedan kalla dem på fler bilar och vi var tillslut uppe i 4 vanliga polisbilar, 2 piké bussar och 2 motorcykel poliser. Dem intentifierade mig och min kompis med hjälp av vårt personnummer ( vi hade inte id på oss) och  han som hade pistolen visade id osv sedan tog dem bild på mig och min kompis som inte hade id kort och vi fick sticka, vi fick sitta där ute i cirka en timma när dem tog titt på pistolen inne i deras bil. När jag och min vän blev tillsagda att gå därifrån ställde vi oss och tittade vad dem gjorde och dem tog honom i en vanlig bil och körde iväg sedan har vi inte hört någonting av honom varken vi eller hans föräldrar.
    Ja då vill de nog prata med honom och 18.30 var nog försent så han får stanna över natten och ta ett förhör i morgon efter frukost.
  • jaghopparhögt
    Anonym (anonymt) skrev 2014-03-13 00:33:25 följande:
    Ah ja jo det har du rätt i.

Aa det kan ju vara så att det var försent, har aldrig varit inblandad i någonting sånt så är ganska fundersam över vad som händer osv.

Aa det kan dem ha tänkt men dem hade inte någon aning om att vi skulle in i affären.

Att någon springer runt med en pistol är alltid något de tar allvarligt på. Oavsett om man går in i en affär eller ej.
  • jaghopparhögt
    Anonym (anonymt) skrev 2014-03-13 00:39:45 följande:
    Självklart , jag håller med dig men frågan är varför det tar sån tid :/
    Men tror också att det var kanske försent så han fick övernatta, när tror du dem släpper honom på morgonen?
    Ja det tror jag.
  • jaghopparhögt
    Anonym (anonymt) skrev 2014-03-13 01:12:11 följande:
    har du någon tid som du hade gissat på kanske?
    Jag skulle gissa på rätt tidigt. Senast vid lunch.
Svar på tråden anhållen i häktet