Tapas2000 skrev 2014-03-13 22:00:11 följande:
Eftersom du ställer frågan i föräldraforumet svarar jag för vad jag uppskattar när 2-åringen är med, inte när jag är ute själv.
#1: Meny där man kan plocka lite av varje och byta pasta/ris/potatis mot pasta/ris/potatis beroende på dagsform... Alla barn äter inte korv och pommes eller pasta och köttfärssås. Barn är olika!
Servicepersonal som på en gång plockar fram kritor och tejpar fast ritpapper på bordet framför barnet (så man hinner läsa menyn).
Golv som är enkla att torka av och barnanpassad servis, inte nödvändigtvis med nallar men lite mindre och tåligare.
"Barnsäkra" ljusstakar eller ljuslyktor, ej öppen låga, på borden. Prydnader som är pillvänliga.
Inte alltför trångt mellan borden. Vill gärna kunna röra sig lite innan maten kommer på bordet.
Plats att ställa barnvagn. Skötbord på toaletten.
I stället för bjudbröd före maten, kanske en "pengaskål" med kokta palsternacks- och morotspengar, gurka o annat.
Bra urval av alkoholfria alternativ.
#2: Riktigt snabb och uppmärksam service där vi kändes välkomna som barnfamilj. Personalens inställning är A och O.
#3: Ja, mycket av ovanstående plus lekhörna som flera har nämnt.
#4: Jag är glad om jag får äta upp min mat så jag skulle nog inte hinna med vardagsrumsgrejen. Tror du behöver ett helt annat koncept i den delen. Popcornprovning, vin o snacks eller nåt...