Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

Sluta med napp?

Men om de bara har nappen på natten så ska det inte påvärka tänderna så mkt har jag läst. I och med att de tappar nappen när de fallit in i djupsömn så blir det inte många timmar sammanlagt som den sitter i munnen.

• mariaheterjag
    Flisan79 skrev 2014-03-17 07:21:26 följande:
    Mariaheterjag: mina döttrar som har/har haft napp har inte tappat nappen på nätterna så det stämmer inte. Har hans tänder påverkats? Öppet bett? Båda mina nappbarn fick öppet bett. Av den anledningen har vi 3 år som grens eftersom att man bör sluta vid 3-4 års ålder för att bettet inte ska bli permanent. Det argumentet borde din man ta upp. Barnet måste sluta asap för chansen att bettet ska gå tillbaka av sig självt.

Men hur vet du att de inte tappar nappen? Du tittar väl inte på dem hela tiden när de sover ? När de vaknar till kanske de stoppar in den igen, men sen när de somnar djupt tappar de den igen.... Ts googla lite själv om det här med att sluta med napp och om och vid vilken ålder tänderna påvärkas. Jag tror det finns en del motstridiga råd där. Ni kan ju också ta barnet till en tandläkare för bedömning.
Svar på tråden Sluta med napp?