• Tinzii3

Vad tänker du rösta på?

Har du bestämt dig ännu? Motivera gärna ditt svar !

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker du rösta på?
  • Sensitiveguy
    Fagerlund skrev 2014-03-16 17:11:17 följande:
    Förkortad arbetstid? Du är fri att arbeta deltid om du vill det, det ska väl inte ett parti bestämma?

Alla klarar nog inte den reducering av lön det innebär, eller?
  • Sensitiveguy
    Ingram skrev 2014-03-16 19:33:39 följande:
    Jag kommer att rösta på något av oppositionspartierna, vilket av dem har jag inte helt och hållet bestämt mig för ännu. Det lutar dock åt en röst på Socialdemokraterna!

Är inte du grön?
  • Ingram
    Sensitiveguy skrev 2014-03-27 00:35:13 följande:

Är inte du grön?
    Jag tycker att miljö och viktigt och att MP oftast för en bra politik men jag tror inte jag kommer rösta på dem...hurså?
  • korralin
    Linnea1994 skrev 2014-03-26 23:42:13 följande:
    Ännu ett fel!
    Över och medelklass hade redan innan städare mm. Det är tack vare RUT som även ensamstående föräldrar har råd att unna sej städning. Sedan har det ju genererat massor av arbetstillfällen!
    ROT har ju totalt tagit död på svartjobben. Även Sossarna har ju sett det positiva med ROT o RUT och svängt och vill inte ta bort det.

Poängen var ju god - att, precis som du beskriver, även människor från lite mer utsatta ekonomiska situationer skulle kunna få städhjälp. Det har dock inte blivit så eftersom att de människorna inte prioriterat hjälp med hushållssysslor när de fördelat sin måntaliga budget. Sedan är det bara i mitt huvud helt stört att skattepengar skall gå till städhjälp, oavsett.
    Fördelningen mellan svarta och vita jobb ser i princip likadan ut som innan ROT och RUT.
    I min åsikt är sossarna mer eller mindre moderater i dagens läge, de har verkligen förflyttat sig höger på skalan och jag gillar det inte! 
  • Linnea1994
    korralin skrev 2014-03-27 07:03:47 följande:
    Poängen var ju god - att, precis som du beskriver, även människor från lite mer utsatta ekonomiska situationer skulle kunna få städhjälp. Det har dock inte blivit så eftersom att de människorna inte prioriterat hjälp med hushållssysslor när de fördelat sin måntaliga budget. Sedan är det bara i mitt huvud helt stört att skattepengar skall gå till städhjälp, oavsett.
    Fördelningen mellan svarta och vita jobb ser i princip likadan ut som innan ROT och RUT.
    I min åsikt är sossarna mer eller mindre moderater i dagens läge, de har verkligen förflyttat sig höger på skalan och jag gillar det inte! 

Du borde nog läsa på lite bättre! Om du läst tidningar så hade du läst om alla städföretag som startat pga att nu även det med mindre inkomster utnytjar städhjälp. 
  • Sensitiveguy
    Ingram skrev 2014-03-27 00:37:21 följande:
    Jag tycker att miljö och viktigt och att MP oftast för en bra politik men jag tror inte jag kommer rösta på dem...hurså?

Nej, bara läste i en annan tråd att du har stött dem... Tycker MP är bättre än S, men du röstar på vad du vill.
  • Ingram
    Sensitiveguy skrev 2014-03-27 13:31:24 följande:

Nej, bara läste i en annan tråd att du har stött dem... Tycker MP är bättre än S, men du röstar på vad du vill.
    Ja det har jag gjort, tycker mest illa om den smutskastning som sker mot MP och därför jag diskuterat om det men har en tanke på att eventuellt rösta på dem i EU- valet.
  • korralin
    Linnea1994 skrev 2014-03-27 11:56:10 följande:

Du borde nog läsa på lite bättre! Om du läst tidningar så hade du läst om alla städföretag som startat pga att nu även det med mindre inkomster utnytjar städhjälp. 
    Jag läser tidningen men tror inte på allt jag läser ;) det finns många källor som hävdar motsatsen och eftersom alla våra stora morgontidningar är liberala så förvränger de gärna statistiken så att den passar deras åsikter bättre! Statistik skall tolkas och tolkningen är fri. Statistik är ingen "absolut sanning". "Det finns lögn, förbannad lögn och statistik". 
  • Linnea1994
    korralin skrev 2014-03-27 19:09:52 följande:
    Jag läser tidningen men tror inte på allt jag läser ;) det finns många källor som hävdar motsatsen och eftersom alla våra stora morgontidningar är liberala så förvränger de gärna statistiken så att den passar deras åsikter bättre! Statistik skall tolkas och tolkningen är fri. Statistik är ingen "absolut sanning". "Det finns lögn, förbannad lögn och statistik". 

Hänvisa gärna till dom källorna!
    Det finns ju oberoende fakta som visar på det jag säger. Att tro allt som står i vänsterpressen leder inte till att man får all fakta.
  • Linnea1994
    Ingram skrev 2014-03-27 15:07:29 följande:
    Ja det har jag gjort, tycker mest illa om den smutskastning som sker mot MP och därför jag diskuterat om det men har en tanke på att eventuellt rösta på dem i EU- valet.

Vilka smutskastar MP och på vilket sätt? Har personligen inte sett någon kasta skit på dem även om do  bedriver rätt mycket flumpolitik.
Svar på tråden Vad tänker du rösta på?