• Aila

    Oregelbunden mens

    Hej!
    Jag och min pojkvän har nu bestämt oss för att vi vill skaffa barn! Superkul!

    Då har jag såklart kollat massa olika tips och trix på vad man kan göra för att lättare bli gravid och vart jag än kollar så är det alltid 2 saker som dyker upp 1. Ha mycket sex 2. Håll koll på ägglossningen.

    Nummer 1 är ju då inget problem! MEN! Eftersom som att jag har så himla oregelbunden mens så vet jag aldrig när min mens ska komma/inte komma. Kan aldrig räkna ut BIM eller likn.

    Är det någon som har/haft liknande problem och vet vad man kan göra?

    Tacksam för svar! // Aila

  • Svar på tråden Oregelbunden mens
  • Jag är bara jag

    Har ni regelbundet sex är det egentligen inga problem för har du äl så prickar ni ju den. Men jag förstår om du mer exakt vill veta när BIM är och då gäller egentligen bara 2 saker: Antingen ta äl-tester vilket kan bli väldigt dyrt om du inte vet alls eller också hålla stenkoll på äl-symtom. Tyvärr är det så att har man väldigt oregelbunden mens är det troligare att man har vajsing på äl,speciellt om cyklerna överstiger 40 dar,men det måste inte vara så. Äl-symtom är framförallt ökade flytningar,men kan vara smärta,yrsel,ökad sexlust.

  • Aila

    Okej, då ska jag försöka hålla koll på symptomen då. Antar att det är bästa sättet.
    Vad menar du men vajsning? kan det bli svårare för mig att skaffa barn för att jag har oreg.mens?

  • Jag är bara jag
    Aila skrev 2014-03-15 12:51:52 följande:
    Okej, då ska jag försöka hålla koll på symptomen då. Antar att det är bästa sättet.
    Vad menar du men vajsning? kan det bli svårare för mig att skaffa barn för att jag har oreg.mens?

    Ja,oregelbunden mens är ju inte normalt,kan tyda på PCO t.e.x. men alla får inte svårt att få barn. Det är däremot vanligare bland dem med oregelbunden mens. Man kan inte annat än försöka och vara medveten om att det kan ta tid,ett år är ju helt normalt. Lycka till!
  • Aila

    Men vad menar den när den markerar typ 4 dagar innan ägglossning och 3 dagar efter ägglosning? Det är ju bara en liten blomma i hörnet så står det "fertilitetsprognos" vad betyder det? Kan jag bli gravid dom dagarna?

Svar på tråden Oregelbunden mens