• Liv82

Första barnet, november 2014

Hej alla! 
    Har funnit ett par trådar för oss som väntar barn i november men kände lite spontant att en egen tråd för oss förstföderskor också vore fint. Är ni fler som vill följas åt?

Gick precis in i vecka 5 (4+0) och plussade i torsdags. MAGISKT. Hade då haft en mängd olika symptom i 10 dagar men då är jag också en person som känner min kropp rätt väl och rätt så känslig med. 

Jag har har haft ilningar i tänder, haft orolig mage, har gulaktiga flytningar, är och har varit extremt trött hela tiden, känt mig yr och lätt illamående, som åksjuka (inte lika illamående längre) har väldigt svullen mage, kissar oftare än vanligt, har huvudvärk då och då, känner mig tung i huvudet, hård i magen, har metallsmak i munnen, haft ont i svanken, har större bröstvårtor som också är lite mörkare och känner mig hungrig ofta och sugen på saker jag annars inte känner sug efter. Det var nog det. Ser fram emot att höra hur ni andra mår, känner och drömmer. :)

BF - November:
    Liv13, 32 år, Hägersten (Stockholm), 22 november. 

• Svar på tråden Första barnet, november 2014
  • Petite87

Här går tiden fortfarande snabbt! Är i v. 36(35+4) nu. Sammandragningarna börjar vara kraftiga och de känns som att jag ska pinka på mig(eller att han ploppar ut) i dom värsta. Sover okej och mår rätt bra.

BB-väskan är nästan färdigpackad, ska bara skriva ut förlossningsbrevet och pula ner lite godis och pappans saker.

Allt är inköpt så nu får han gärna komma ut till oss!

• sessan885

Jag var till barnmorskan idag och ingen av barnmorskorna var nu säker på att pojken låg neråt så vi fick ett ultraljud direkt, Åkte till CSK och där såg vi att pojken ligger med rumpan neråt och trivs väldigt bra.

Men eftersom jag är i vecka 38 idag så tyckte de att ett vändningsförsök var aktuellt och ett bra alternativ vilket vi här hemma också tyckte. Så dom bokade in mig på ett vändningsförsök på förlossningen i morgon bitti vid nio tiden.

Nån som har erfarenheter av detta?

Har nu packat klart väskan och tagit fram stolen till pojken så allt åker med i morgon, man har ingen aning om vad som sker i morgon egentligen.

De har ju sagt att de har aldrig varit med om några komplikationer men eftersom jag mår så pass dåligt så känns det som ett bra beslut att ta med rubbet i alla fall. Sen finns säkert de folk som tycker man är tokig som tar med väska och stol till ett vändningsförsök men då får det va så.

Hoppas att allt kommer gå bra .

• Kaye
    sessan885 skrev 2014-10-16 20:07:38 följande:

Jag var till barnmorskan idag och ingen av barnmorskorna var nu säker på att pojken låg neråt så vi fick ett ultraljud direkt, Åkte till CSK och där såg vi att pojken ligger med rumpan neråt och trivs väldigt bra.

Men eftersom jag är i vecka 38 idag så tyckte de att ett vändningsförsök var aktuellt och ett bra alternativ vilket vi här hemma också tyckte. Så dom bokade in mig på ett vändningsförsök på förlossningen i morgon bitti vid nio tiden.

Har nu packat klart väskan och tagit fram stolen till pojken så allt åker med i morgon, man har ingen aning om vad som sker i morgon egentligen.

De har ju sagt att de har aldrig varit med om några komplikationer men eftersom jag mår så pass dåligt så känns det som ett bra beslut att ta med rubbet i alla fall. Sen finns säkert de folk som tycker man är tokig som tar med väska och stol till ett vändningsförsök men då får det va så.

Håller tummarna för er! Jag hade gjort samma, lika bra att ta med stol och väska för man vet aldrig vad som händer. :)

Hoppas på uppdatering här sen :)
  • Petite87
    sessan885 skrev 2014-10-16 20:07:38 följande:

De låter klokt. Jag hade också tagit med allt.

Lycka till idag och håll oss uppdaterade ;)
  • 1a skatten

Allting tickar på här med!

Går in i vecka 38 imorgon och ser gärna att hon snart kommer! Jag har haft en väldigt lätt graviditet utan bekymmer men mycket besvär kommer för mig nu, var hos BM idag och vart tvungen att göra en gymundersökning eftersom jag har fått sjuk klåda där nere, visade sig att jag har både åderbråck, spricka i slidan till följd av svullnaden samt förmodligen också hemorrojder på insidan, mysigt!

Så nu vill jag bara att hon ska UT haha! Annars är allting lugnt!

Rummet klart bara lite så pynt för det ska vara fint som är kvar, väskan håller jag på att packa så smått.

Jag hoppas att allting kommer gå bra på era förlossningar :) spännande :)

• 1a skatten

Ingen som fått sin lilla bebbe ännu, kanske nån vecka tidig?

En vecka kvar här och vill bara hon ska komma NU ????

• Petite87

Ingen bebbe här. Två veckor till BF och Lillpyret verkar trivas bra i magen. Han härjar på för fullt och triggar många kraftiga förvärkar.

• Kaye

Ingen bebis här heller. 12 dagar kvar till bf, har inga symptom på att något skulle vara på g alls. :(

• lawinn

Ingen bebis här heller. Går och väntar på tid för snitt så snart är lilltjejen här.

Känns på grund av komplikationer som om vi inte hunnit ställa i ordning så mycket, Men det löser sig säkert. Vagga och vagn är fixart i allafall.

Lycka till alla!

• 1a skatten
    lawinn skrev 2014-11-03 13:23:00 följande:

Ingen bebis här heller. Går och väntar på tid för snitt så snart är lilltjejen här.

Känns på grund av komplikationer som om vi inte hunnit ställa i ordning så mycket, Men det löser sig säkert. Vagga och vagn är fixart i allafall.

Lycka till alla!

Det fixar ni allt efterhand! :) lycka till ????????
Svar på tråden Första barnet, november 2014