Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Blir GALEN på att katten hoppar upp framför TVn hela tiden!

Sånt får man ta när man har katt helt enkelt. Katter bryr sig inte om dina regler. Ha en laserpekare liggandes vid soffan som du kan använda när katten sätter sig framför tvn så slipper du resa på dig.

• Majsan70
    intetnyttpåplusfronten skrev 2014-03-26 23:42:11 följande:
    Nej jag vet att det inte går att uppostra katten eftersom den inte känner någon lust att göra som vi vill.

Vattenspruta har vi provat, även laserpekare. Funkar inte...

Att säga att katten inte bryr sig känns som en grej man nte kan normalisera om, jag har haft katt hela mitt liv och de har gått att uppfostra. Däremot minns jag inte vad jag gjorde förr?? Fattar att katter är olika, men varför har det alltif dfunkat förr och även för min man??
    Katter är ögontjänare det är bara att ta det med i beräkningen. Visst kan du "uppfostra" men tro inte att de gör som du säger när du lämnar. 
    Katter är olika individer helt enkelt och viss är mer mottagliga än andra. Jag har 6 katter som alla är olika. Vissa av dem är "uppfostrade" och gör inte vissa saker när vi är i närheten, medans vissa av de andra totalt struntar i detta. 
    Det är charmen med att just ha katt och det får man försöka stå ut med. 
    Prova nåt annat än laserpekare då känner jag. Pimpelspö med oemotståndlig råtta som ni slänger iväg o halar in? Godisar som ni slänger iväg? Papperstussar?
    Eller så får du leva med detta som ju trots allt är bättre än att katten pinkar i alla hörn?
Svar på tråden Blir GALEN på att katten hoppar upp framför TVn hela tiden!