Sambon ljög för migratonsverket! Fortsätta eller sluta ljuga nu?
Kan du skriva personligt meddelande till mig så kan vi byta erfarenhet :) det går inte att skicka personligt medd från min app..
Kan du skriva personligt meddelande till mig så kan vi byta erfarenhet :) det går inte att skicka personligt medd från min app..
Ok då ska jag berätta om min väns man :)
Hon gifte sig med en som också ljug om vilket land han kommer ifrån, oriktig pass (falsk) han berättade då en historia om var han kom ifrån osv. Han ansökte då om asyl men fick alltid avslag då de inte trodde på hans identitet de visste att något var fel på pass och att hans dialekt inte stämmer de trodde alltså inte på hans historia.
De brydde sig inte alls om att han var gift eller att hans fru var gravid Tills de ändrade allt.
Han bytte advokat och betalade själv för advokaten.
Han berättade sanning om att han kommer egentligen från ett annat land o passet var falskt m.m och samtidigt ansökte om anknytning till sin fru och ny födda barn o då fick han ett beslut att han ska lämna genast landet (han överklagade el ansökte om hinder mot verkställighet tror jag det heter) och söka från sitt hemland. Frun tjatade och berättade att hon inte kommer att klara av att vara ensam själv med deras nyfödda barn m.m innan han skulle åka fick de svar från Migrationsverket att han får tillfälligt uppehållstillstånd och på så sätt tills han fick permanent. :)
Det som jag tror hjälpte är att de hade ett nyfött barn..
Om din man ska berätta sanning så var bered att han måste åka till sitt hemland för att ansöka om Anknytning undantag är om man har barn.
En sak till att han ljugit för Migrationsverket har nackdelar nu kom jag inte ihåg exakt men man straffas genom att åka till sitt hemland men får inte sätta sin fot i Sverige inom 2-4år undantaget var att hans fru var svensk medborgare och kanske också för att de hade barn alltså han fick aldrig något straff ändå om han ljug..
Förlåt för mina stavfel m.m
Har du några frågor fråga gärna för jag har hjälpt dem en hel del och kan svara på ett ungefär el om hur andra lyckades :)
Hej igen.. Angående din fråga jag försökt fråga min vän men fick inte tag i henne än :( tänkte att hon kunde läsa upp beslutet som hennes man fick där det står om det du frågade...
Synd att ingen gav din något vettigt svar :(
Det är inte kört jag vet av erfarenhet o tror inte han får någon förbjud att åka tillbaka till Sverige heller men man man kan aldrig vara säker..
Alla är inte likadana att de lurar de finns de som verkligen blir kära men vet också av erfarenhet de som blir lurade också tyvärr men ts är mogen nog att hon vet vad hon gör. Detta angår oss inte heller!! Vi känner varken ts eller hennes man hur vf ska vi döma utan att veta?!
Fast hon frågar inget om sin relation till sin man hon frågar om uppehållstillstånd..!! Det står tydligt..