Evighetsblödning efter MA
Hej! För tre veckor sedan konstaterades att jag fått ett MA, att fostret dött i vecka 6 fast kroppen inte förstått det. Jag fick ta cytotec 4st vaginalt hemma och efter en väldig smärta så kom det lite blod. Jag var inne redan dagen efter då jag kände att det nog inte va helt klart, VUL visade rester och läkaren va inne och petade och hjälpte på traven. Eftersom jag var inne då fick jag ingen mer efterkontroll utan ska bara ta ett gravtest om fyra veckor.
Jag har inte blött så himla mycket någon gång men blöder fortfarande, det verkar variera väldigt. Min läkare sa att man skulle blöda 7 - 10 dagar, min syster som arbetar på en kvinnoklinik i en annan stad sa att dem säger 2-4 veckor och när jag läser trådar här verkar de flesta sluta blöda efter några dagar.
Jag vill inget hellre än att det ska sluta så vi kan försöka igen, att slippa bli påmind varje dag. Grejen är den förra veckan trodde jag att det var slut på blödningen ( 2 v efter ma) men så kom det färskt blod på eftermiddagen, inte så mycket men behövde skydd, blodet blir sedan mörkare ju mer som kommer. Natten och helva dagen efter det om heller inget så jag började återigen hoppas att det var slut, men satte i ett trosskydd för säkerhetsskull och ja, på em kom det rött blod igen och så här håller det på. I går fick jag lite ont i magen, mest på vänster sida så ringde till sjukhuset, pratade med en sjuksyster men hon sa att jag skulle avvakta. Jag frågade henne när det bör slut blöda och hon sa efter tre veckor, och att den här blödningen kundevara ÄL eller mens, men mensen skulle i så fall vara tidig. Har aldrig blött av ÄL förr men kroppen kanske blivit annorlunda efter detta.
Alltså på tisdag är det tre veckor sedan, nästan varje dag tror jag att det är slut men så på em kommer blod igen... nån med erfarenheter kring detta? Alla jag läst om har slutat blöda efter några dagar... Finns någon mer som jag?